Thursday 6 November 2008

PaNtAnG BeRsALiN

mcm yg pernah aku ckp sblm nie la klu pantang kat umah mak aku mmg rules yg mak aku tetapkan mmg ketat n kena ikut apa yg telah mak aku setkan..dasyatkan..

lg plak aku kena operate lg la rules yg ditetapkan utk aku lg dasyat..tapi semua nie kebaikan utk aku jgk..nak taknak kena la ikut, ckp org tua jgn bantah..diorgkan lebih pengalaman dr kita yg baru nak bertatih nak hidup lg2 hal penjagaan ank nie..

masa aku 4 hari aku kat hosp, mknan kat hosp mesti la takder yg pantangkan..semua ada terpulang kat diri sendiri sama ada nak mkn @pun tdk..ari ke dua aku kat hosp aku breakfast mkn bee hun goreng..ptg tu aku rasa gatal kat bahagian jahitan..mmg gatal tak ingat..nak garu aku mmg takut la..karang klu aku garu tak pasal2 ajer berdarah semula kat jahitan..ngeri aku klu pikirkan hal nie..

bila aku ckp kat mak yg kat jahitan aku rasa gatal..mak aku dh bising2 sbb aku tak pantang..aku ckp la nak pantang apa, apa yg dihidangkan oleh hosp tu la yg aku mkn..jd mak aku takder la nak bebel2 sbb tu la realiti kat hosp kan..

petang tu jgk waktu lawatan mak aku dh bwk menu org pantang utk aku..korang nak tau apa menu nyer :

1) lada hitam yg telah dihancurkan
2) ikan bilis goreng tanpa minyak

alahai nie ajer ker aku akan mkn sepanjang pantang nie..sedihnyer
sayang senyum2 ajer tgk mimik muka aku berubah bila tgk menu mknan yg telah mak aku bg utk aku..uwaaaaaaaaaaaaaaaaa

jd dr ari ke dua aku kat hosp sehingga la hari nie aku cuma mkn nasi panas berlaukkan lada hitam dan ikan bilis goreng..cian kan..td aku dh complaint kat mak tukar la menu, tekak aku dh tak blh terima dh mknan nie..rasa mcm takder tenaga ajer..

mak aku pujuk aku, kena mkn 2 mggu menu nie pas nie baru la tukar menu lain..jd tggl lg smggu la aku kena hadap menu nie..alahai hadap ajer la..aku dh mkn ikan haruan..mak aku msk ikan haruan panggang..klu buat stim aku mmg tak blh terima dh la aku tak mkn ikan sungai mmg azab la aku nak telan ikan haruan tu msk dlm tekak aku..naper la bkn ikan laut yg bagus mcm ikan haruan..

skang nie aku still tak blh mkn rempah n ubat periuk n jamu..SELAMAT
tapi aku kena minum pati ikan haruan, pati gamat n air rebusan (aku tak ingat la air rebusan apa tapi yg pasti pahit tak ingat dunia) bila aku kena minum confirm mak aku akan berdiri depan aku utk pasti kan aku minum ke tiga2 jenis minuman nie..mmg rasa nak mati ajer..

korang boleh bayangkan tak aku punyer pantang mcm maner..tu blm lg kena minum air periuk..sayang tak blh nak ckp apa la kan, sbb apa yg mak aku buat nie ada lah utk kebaikan aku, tapi bila nak minum tu rasa mcm nak buang ajer dr terus mengalir kat tekak aku nie..tak tahan beb!!!!

umairah mmg bby yg baik..dlm pantang nie dia mmg tido ajer terjg pun utk minum susu n pampers dia basah..harap ank aku nie akan sentisa baik n takder perkara yg terjd..amin
semakin hari bertambah sayang aku kat Umairah..berjg mlm pun aku tak kesah..aku dukung umairah n rasa skt kat perut pun aku still tahan jgk utk dukung umairah..mengadap depan umairah supaya tak digigit nyamuk..dulu klu mak aku citer yg dia jg kami adk beradik tak bg 1 nyamuk pun hinggap kat badan kami..jd aku pun dh melalui skang nie..mmg tak smp hati tgk klu ada apa2 yg terjd kat ank kita..lain perasaan kita bila dh jd IBU nie..mmg pengorbanan yg besar..


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Post a Comment

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

0 kata hati:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi