Monday 25 November 2013

Vivix Membantu Merawat Pesakit Kencing Manis


= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
PROMOSI VIVIX NOVEMBER 2013
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 
Diabetes adalah penyakit yang sangat merbahaya.Tinjauan Kesedaran Diebetes yang dijalankan pada tahun lalu menunjukkan sebanyak 33 peratus penghidap penyakit diabetes di negara ini tidak pernah melakukan saringan kesihatan.

Apakah itu Diabetes

Diabetes ialah dimana tubuh badan kita mengalami gangguan fungsi metabolisme penyerapan kadar gula didalam tubuh.Hal ini berlaku bilamana sel-sel didalam tubuh kita tidak menyerap insulin dan juga kerana pankreas tidak memproses insulin yang cukup dalam tubuh sehingga mengakibatkan tingginya kadar gula dalam darah.

Secara umumnya penyakit diabetes mempunyai 3 tahap. Tahap 1,tahap 2 dan gestational diabetes atau dipanggil kencing manis ketika hamil.

Secara umumnya ketiga-tiga jenis penyakit ini adalah sangat merbahaya.pencegahan sangat membantu.

Punca penyakit diabetes :

1-Pola makan seseorang 
– bagi anda yang sering memakan makanan yang mengandung karbohidrat secara berlebihan akan meningkatkan risiko terkena penyakit diabetes. hindari juga makanan makanan yang mengandung lemak atau berlemak tinggi, pengambilan secara bersesuaian jangan sampai berlebihan. kurangkan pengambilan makanan yang manis, usahakan minum minuman atau makanan yang rendah gula.
2-Kegemukan atau obesitis 
– Hal ini berkait rapat dengan pola makan, pola makan yang tidak teratur akan menyebabkan kegemukan. timbulnya lemak yang berlebih didalam tubuh akan mengganggu kerja insulin di tubuh kita, dengan tergangunya hormon ini maka timbullahgejala penyakit diabetes. kebanyakan orang terkenaa iabetes disebabkan kegemukan.
3-Usia 
– Dengan bertambahnya usia maka fungsi organ dalam tubuh pun akan mulai berkurangan. sebuah mesin kalau sudah lama juga akan sering mengalami gangguan.
4-kurang bersenam 
– kurang bersenam dan hanya menghabiskan waktu kita untuk bekerja duduk berdiam diri tanpa adanya aktiviti tubuh badan akan meningkatkan risiko terkena penyakit diabetes. semakin sedikit aktiviti yang anda lakukan maka semakin sedikit pula gula didalam tubuh yang terbakar menjadi tenaga sehingga terjadi pengumpulan gula didalam darah dan menyebabkan diabetes.
5--keturunan 
 – Jika keluarga anda ada yang menghidap penyakit diabetes.Anda berisiko terkena penyakit kencing manis, walaupun kebarangkaliannya adalah sangat sedikit anda mungkin akan menghidap penyakit ini di kemudian hari.

Pola pemakanan yang tidak sihat dan tidak teratur adalah penyebab utama berlakunya penyakit ini,Dimana masyarakat moden seperti zaman sekarang memaksa kita mengambil makanan yang cepat dimasak dan mudah didapati seperti makanan di dalam tin atau makan di restoren-restoren tanpa kita menghiraukan risiko yang akan berlaku.Menjaga pola pemakanan adalah kunci menghindari penyakit ini.


Diperkenalkan vivix shaklee dapat membantu menangani masalah kencing manis.
Vivix merupakan satu-satunya suplemen yang mampu menembusi DNA manusia.Sangat bagus untuk merawat 3 penyakit serangkai kencing manis,penyakit jantung dan darah tinggi.Jika anda tahu ibubapa anda menghidap penyakit ini. In Sha Allah vivix shaklee membantu merawat pesakit kencing manis.


Mari kita lihat apakah kebaikan VIVIX ini.

Q: APA ITU VIVIX?

Vivix adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain. Di dalam Vivix terdapat ramuan yang dipanggil resveratrol yang bersifat anti oksida, anti inflamasi dan anti kanser.

Q: APA ITU RESVERATROL?

Resveratrol ialah sejenis phenol semulajadi yang wujud di dalam tumbuhan anggur terutamanya jenis muskat dan anggur kulit merah serta Knotweed Jepun.
Kajian saintifik menunjukkan resveratrol sangat memainkan peranan dalam memanjangkan usia kerana ia dapat melawan penuaan pada tahap sel.

Q: BAGAIMANA VIVIX DAN RESVERATROL BERFUNGSI SEBAGAI PENAWAR DIABETES?

Terdapat 2 cara resveratrol membantu pesakit diabetes/kencing manis:

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin:

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes/kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes/kencing manis.
Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.

2. Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.

Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes/kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim.

Q : WAKTU SESUAI UNTUK AMBIL VIVIX?

A : Vivix sesuai diambil satu sudu teh setiap hari, sebaik-baiknya selepas makan (seperti sarapan/ makan tengahari). Goncang sebelum diminum. 1 botol Vivix tahan untuk pengambilan selama 1-1.5 bulan.

Q : BOLEH KE AMBIL VIVIX LEBIH 1 SUDU TEH SEHARI?

A : Menurut kajian terbaru, tidak kelihatan apa-apa faedah tambahan dari mengambil lebih daripada hidangan yang dicadangkan iaitu satu sudu teh setiap hari.

Q : ADAKAH LANGKAH BERJAGA-JAGA DENGAN VIVIX?

A : Tiada sebarang inteaksi yang diketahui antara Vivix atau mana-mana bahan-bahan kandungannya dengan sebarang makanan tambahan lain. Sebagai langkah berjaga-jaga, kami mengesyorkan individu yang berada di bawah pengawasan doktor atas sebab perubatan atau penyakit, atau yang mengambil ubat-ubatan preskripsi, terutamanya ubat mencairkan darah.- membincangkan penggunaan Vivix dengan doktor atau perunding kesihatan profesional.

Q : PERLU KE SIMPAN VIVIX DALAM PETI SEJUK?

Penyimpanan dalam peti sejuk selepas pembukaan akan membantu untuk mengekalkan kesegaran optimum, warna, dan aktiviti polifenol maksimum dalam produk.


Anda ingin mencuba, atau mahu hadiahkan kepada mereka yang tersayang??

Jom dapatkan dari Ena
sangat sangat berbaloi-baloi sekiranya beli dalam bulan November nie

sms/whatssap : 0122449373
email : zahriff@gmail.com



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

5 comments:

  1. vivix.. mak kawan fifi minum.. bile anak die tengok kan.. mesti anak die cakap.. 'eii mummy (nenek) minum darah' hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. vivix mmg terbaik...
      biasanya org beli sbb bg pada parents yg dah tua kan
      lebih muda berikan vivx yg berbentuk cecair nie dr bg tablet

      Delete
  2. bagus untuk pesakit kencing manis ey..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah bkn kencing manis jea
      perokok, darah tinggi, strok, jantung, kancer
      byk lg la fiza

      vivix mmg terbaik utk kita menjaga kesihatan
      klu ada duit lebih blh amalkan pengambilan vivix utk awet muda =)

      Delete
  3. berapa lama yea tahan satu botol ni?

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi