Monday 14 January 2008

StOrY HaRi MiNggU

pagi smlm kami pg pasar stadium kat Shah Alam..pasar nie mmg famous tau..mmg besar..mcm2 ada jual kat sini..dr pg smp la tgh kami kat sini..org plak mmg ramai tak hengat la, nak cari parking pun susah..aku suka dtg sini sbb apa jea ko nak mesti ada punyer la..tikar buluh kat sini murah ajer..mmg nak beli tapi memandangkan pas nie kami nak pg umah mak aku kena la cencell beli sbb mggu dpn pun ada lg pasar nie, blh ajer beli mggu dpn..insaAllah


sayur pun segar ajer pastu murah plak tu..3 longgok rm5.00 ajer..murah kan..terus dr kebun tau


tgh ronda tu hujan plak trn (rintik2 ajer la) berpusu2 la org cari payung..baru la tauke gerai tu ckp, baru la laku payung aku nie..klu tak ssh nak jual..dah rezeki org jual payung kan..tapi tak lama tu cerah semula - hujan lalu la tu..tapi takper la payung nie blh guna pun, blh letak dlm keta


sempat la aku sambar baju, sayang pun beli gak..aku mmg dah lama cari pin tudung bentuk pin baby..finally dpt jgk..gembira mmg tak hengat la..sekali beli 2 daaa..harga pun RM10.00 ajer..murah kan


dah penat berjln, panas pun dah mecengkam kat atas ubun2 kami, baru la kami ingat nak balik..
ramai kan org kat pasar stadium nie
sayang wat muka serious - tak takut pun hehhhee
paksa sayang amik gambo aku kat tgh jln - hahahaha tu yg muka dia serious jea (malu la tu)
ada jual pets lg tau..mcm2 ada..rabbit nie tak lari pun wpun pintu cage dia terbuka-jinak sgt
kol 1 lebih baru smp umah mak..tolong adk aku msk kat dapur..adk aku ada permintaan tuk msk ayam msk santan..aik suka plak adk aku ngan lauk org jawa nie..aku msk kan lah taknak hampa kan permintaan adk sendirikan..tgh grg ayam (aku grg hati) tetiba minyak meletop2, aku yg kat tepi dapur terkena minyak msk (panas mmg tak hengat), apa lg terus kau berlari pg bilik air letak colgate..sejuk skit..uwaaa masa kena mmg rasa nak nangis la, pedih sgt..sayang risau ajer, terus ttp api..dah ok skit baru aku smbg msk, tapi aku cuma bg arahan kat adk aku msk apa pastu, msk apa pastu..mcm mem besar la hahahahah..sayang suka la tu aku msk kan lauk fav dia..lauk nie sng ajer msk..main campak2 ajer (chewahhhh campak2 ajer bunyi mcm pro ajer kan)..dah siap msk laju jea adk2 aku nak mkn..sayang pun dah tak sabar nak mkn gak..sila la jamu selera erk tapi self service tau



tgn aku terkena minyak panas - huhuhu skt tau (letak colgate sejuk ajer)

petang : sayang & cham betulkan semula rel langsir dlm blk pengantin..rel nie sobri & cham pasang rendah sgt mcm tak elok plak..jd sayang buka semula dan pasang atas skit..tapi tak la lama sgt diorg nie pasang..sayang kan dah expert ngan drill jd mmg sekejap ajer dah siap..emmmm tggl 3 mggu ajer adk aku nak melangsungkan perkahwinan..aku tak buat lg brh hantaran dia..bila nak buat erk




keja jgn tak buat keja


keja aku tlg tgk & tlh amik gambo :D

smileeeeeeeeeeeee


pas isyak kami ddk kat pangkin kat beranda umah..dah lama tak borak2 ngan mak..semua lepak kat luar..discuss apa lg persiapan tak buat lg..aku kena beli hadiah tuk cabutan bertuah..emm bincang ngan sayang kami beli kat mydin ajer lah, murah skit..nak buat 50 hadiah tu..banyakkan..tgk la apa yg bakal kami beli nnti..byk nak pakai duit nie..isk isk isk


borak smp kol 11 lebih kat luar..biasanyer mak aku mmg dah tido awal tapi memandang kan kami semua kat luar lg, mak aku pun layan ajer..siap ada air teh ngan keropok ikan lg..mmg best lepak kat luar..mmg byk benda nak discuss..nak buat berkg lg..bila nak balik johor nak menjemput sebelah ayah aku..sebelah mak aku dah settle menjemput..kat area umah kami lg semggu sblm kenduri baru pg menjemput..jemput awal2 nnti takut org lupa plak..


dah abis air teh ngan keropok ikan baru la aku ngan sayang minta diri..

kami smp umah kol 12 lebih..nak update blog pun aku tak larat..emmm esok ajer (ari nie la)..


letak ajer kepala atas bantal terus terlelap..zzzzzzzzzzzzz


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

11 comments:

  1. suka pegi pasar pagi stadium tu jgak, barang murah2, tp ikan2 agak mahal dari pasaraya..cuci mata best lar..tunggu ujung bulan nak pi beli hamster ngn cage dia..syok ek situ

    ReplyDelete
  2. ena..
    tgn da ok?
    naik gelembung air x?
    ishk..org ckp kalu letak colgate mmg le sejuk,
    tp nanti naek gelembung2 air tuu..

    ReplyDelete
  3. wanie - blh la kita jumpa kat pasar stadium erk pas nie :D
    ha'ah mcm2 ada kat sini mmg enjoy dtg sini

    nano - ha'ah dah naik gelembung pun..naper ckp lambat..tau letak colgate nie dr akak Di (Green Apple)..takper la dah ok pun cuma gelembung air jea :D

    ReplyDelete
  4. carboot eh? mmg besh situ. mcm2 ada! aritu masa pegi ada penyamun. curik barang ape ntah. polis gari dia tengah org2 ramai.. eei itakot je nengok muka dia tu..

    ReplyDelete
  5. ena, sokong ckp nanonano, kalau kene minyak panas, jgn letak apa, wani salu kene jgak, wani biar je, lap je tangan ngn kain..kang kalau letak tangan kat air,bila tarik tangan jadi panas je,lepas tu bertanda.klu letak menda alah lain jadi gelembung2..ok ok nanti soping sama kat sana..ahahahha

    ReplyDelete
  6. ala nape xde pics ayam masak santan tu? nak gak tgk camne rupa nye

    ReplyDelete
  7. betui ker ada tikar buluh murah2 kat situ... eeiiii, rasa nak pegi jugak ler.

    eh. pandai ker buat hantaran?

    ReplyDelete
  8. comel rabbit tu...

    mama dulu ado bela tp susah lah nak jaga...

    ReplyDelete
  9. wanie - blh ajer..nnti bgtau la bila nak pg :D

    yun - ala yun tak smp nak snap2 gambo tu la, nnti ena msk lg ena snap khas tuk yun erk :D

    mak su - mmg murah la mak su..ada harga dr RM55 ke atas..tu yg rasa xcited nak beli..

    takder la pandai sgt..time ena kawen dulu semua benda ena buat sendiri ajer..

    mamaranggie - ena suka pegang ajer nak bela rabbit mgk taknak kot sbb tak thn ngan bau taik dia busuk skit..

    ReplyDelete
  10. meriah sungguh pasar tu. dulu takde lah seluas yg ada skang nih...

    ReplyDelete
  11. cik dinz - mmg dah luas sgt..semua tmp parking keta tlh dikonker oleh para peniaga..mmg luas gila la

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi