Monday 19 January 2009

CeRiTa HuJuNg MiNgGU

mmg dh pas kawen nie mmg aktiviti kami tak berubah pun..ari mggu ajer kami mesti kat umah mak aku @pun kat umah mak mertua aku..jd nak pg maner2 nak join member mmg ssh la..sbb tu la org ckp bila dh kawen nie ssh nak jumpa member semula..ada member2 aku ckp ssh sgt nak jumpa aku pas dh kawen, dh tak sudi nak kawan ngan kita lg ker..ala dia dh sombong la tu sbb tu la taknak geng kita lg..

tu ayat2 yg selalu aku dgr dr member2 aku la..realitinya mmg aku takder masa nak join pun ialah aku kena bhgkan masa umah mak aku n umah mak mertua aku..maner la blh aku nak lebihkan mak aku ajer n sayang plak nak lebihkan mak dia ajer kan..kena la sama2 balance jd terpaksa la kami abaikan kwn2 nie utk sementara waktu..lg2 dh ada bby nie nak luangkan masa ngan geng lg la ssh..aku kena bhgkan masa utk hubby n bby aku plak..klu aku ngan bby ajer nnti hubby plak merajuk n klu aku asyik belai hubby plak bby terabai plak..jd aku kena pandai seimbangkan semua perkara skang nie..utk diri sendiri pun skang nie main lepas ajer..

opssss aku bukan nak citer story yg atas nie..tapi nak citer ujug minggu aku kat umah mak aku..mesti korang pelik kan ialah mggu lepas pun aku kat umah mak aku n minggu nie pun kat umah mak aku gak..kata td nak balance nie tak balance pun..tak la mmg la 2 mggu berturut2 aku blk umah mak aku sbb time CNY smggu kami akan lepak kat umah mak mertua jd balance la kan..umairah pun dh sbln tak jumpa nenek dia..hujung minggu nie umairah dpt la jumpa ngan nenek ngan sepupu umairah yg ramai kat sana..suka la umairah nnti sbb ramai dayang2 dia akan dukung dia sentiasa heheheheh

umairah skang nie suka cara yg kasar nak main ngan dia..nak imang dia nak timang tinggi..nak gomol pun nak gomol kasar2..nie semua sbb pak lang n pak cu dia la yg ajar..ialah kat umah mak aku lelaki semua maner la umairah tu tak terikut2 cara yg kasar n ganas..lg satu babah dia pun selalu layan dia cam ank lelaki..alahai babahnya umairah..


tgk la pak lang tu, timang mcm maner


umairah bkn takut pun

lg suka ada lah..siap gelak kuat lg..bila stop nangis sbb nak lg

tapi kesian jgk kat umairah baru ajer nak terlelap ada ajer org yg kacau umairah, buka skit jea mata terus angkat ajak main2..bila dh nangis pandai plak passing blk kat aku..angin ajer satu badan aku ngan adk2 aku nie..tapi sama gak ngan mak n ayah aku..nak ajak main ajer..diorg suka main ngan umairah sbb bila agah ajer mula mulut umairah yg comel tu bercakap tak henti2..sama ajer ngan mulut wan dia, suara pun nyaring ajer..

ptg aku ngn sayang kuar ap sbb nak beli barang..umairah tggl kat umah..aku tak risau sgt sbb ramai penjg..yg pak cu umairah siap bwk umairah naik stroller pusing 1 blok c..mmg suka la umairah dpt berjln..yg pak lang dia plak bwk umairah jln2 naik keta..lg la umairah suka..


umairah ngan proton saga dia - pak cu nak bwk jln2 erk


sblm kuar kita amik gambo ngan umairah dulu

ptg tu sempat la aku buat satu hantaran utk bg kat kawan mak aku..mak aku la request kat aku utk buatkan satu hantaran utk kawan dia..jd aku buat yg simple ajer utk hantaran nie..ialah buat last minute kan buat apa yg ada ajer la..tu pun nak dekat abis RM100 aku buat hantaran nie..tapi nsb baik la hubby pun tlg aku buat hantaran nie..





hantaran harta karun - sempoi ajer :D

blk umah mlm td time juara lagu nak bermula..nak blk pas juara lagu mcm lambat sgt la plak..

bila sampai umah kami pun sempat la tgk stacy n artis yg selepasnya..yg menang meet uncle husin..best gak persembahan diorg mlm td..tapi bg peminat faizal mesti hampa sbb tak dpt bolot semuanya..hubby aku suka la sbb dia tak sukat kat faizal..alasan dia sbb faizal tu dh over sgt ialah dr penyanyi nasyid dh jd mcm tu sekali faizal tu skang nie..tapi bg aku tu semua takder hal asalkan suara bgs yg lain aku tak ambil peduli..


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

2 comments:

  1. Memang Faizal Tahir tu ala-ala over gitu.. Tapi, i sukaaaa .. hehhehe

    btw.. sangat tembam Umairah.. comel!! Tak sabar pula nak ada anak sendiri.. Tapi, belum ada rezeki lagi..

    Sedih laaa... sebab kalau dah kawin lama belum ada anak, orang pandang macam bersalah je.. Siap perli-perli dan kata macam2 lagi..

    Ah..lantaklah kan!! Dapat tgk pipi umairah dalam blog pun buat saya happy..hehhehe

    ReplyDelete
  2. ena pun dh alami situasi yg awk rasakan..3 tahun ena sabar sehingga dpt bby umairah nie..ckp2 org luar jgn citer la mmg sakit ajer kita nie dgr..

    apa diorg ingat kita nie takder perasaan ker..main sedap mulut ajer nak kutuk kan..tapi tu la kita kena sentisa bersabar n sambil tu berusaha..

    byk cara la jgk ena try..jumpa doc, mkn ubat, berurut..pas ena urut la baru ok..sbb ena punyer peranakkan atas sgt..

    noraini dg g urut ker..

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi