Monday 15 August 2011

Kenangan Lalu

malam tadi mengemas bilik Lini

dan terpandnag kotak lama di bawah katil Lini

tarik keluar ... dan terus tersenyum

di sini rupa-rupanya semua surat secret admire dan semua

surat dari kenalan

tarik satu persatu untuk di baca

terus mata tertangkap pada tulisan di luar sampul surat

cantik dan tulisan yang amat aku rindui untuk di baca

yea surat dari Abang Nasir ... sambil aku coretkan entry nie pun

air mata aku mengalir perlahan di pipi..

yea aku sedih sangat

sedih di atas pemergian Abang Nasir pada 14/3/2011 yang lalu





Abang Nasir adalah abang angkat aku

yea sememangnya hanya Abg Angkat di hati aku

tiada perasaan lain selain itu.. full stop..kisah lama

semasa di zaman kolej dulu, arwah la tempat aku

mencurah apa yang terbuku di hati

pemberi semangat pada diri aku

yea tika itu aku semenagnya gembira sebab

terasa diri disayangi oleh "Abang" yakni aku anak sulung

yang tiada kesempatan untuk merasa perasaan sayang dari "Kakak" @pun dari "Abang"

jadi tika aku mendapat kasih dari seorang Abang..aku memang gembira





apa yang terjadi pada diri aku ketika itu

pasti aku akan coretkan di helaian kertas A4 untuk tatapan kami berdua

kalau arwah buzy macam mana pun tetap akan melayangkan poskad untuk tatapan aku

membacanya

yeaaa hubungan adik angkat dan abang angkat nie

tetiba aku tersedar... tika aku mendapat surat dari teman wanita arwah

yea aku terima surat dari teman wanita arwah yang kini adalah isteri kepada arwah

yea walaupun coretan ringkas di surat dia merestuai hubungan kami

tapi di dasar hati seorang wanita aku faham apa yang teman wanita arwah cuba sampaikan





dalam diam aku cuba jarakkan hubungan aku dengan arwah

aku taknak sakitkan hati perempuan lain walaupun hubungan itu tak lebih

dari kasih seorang "Abang" dan "Adik"

selepas aku habis study, aku mula bekerja

aku terus hilangkan diri dan tukar no.phone

semuanya aku lakukan untuk menjaga hati orang lain





dan baru awal tahun nie aku mendapat sapaan dari arwah di FB

aku memang terkejut

tapi memikirkan aku sudah kawen

dan arwah jugak sudah berkahwen

aku menerima semula perhubungan yang lalu

cuma kali nie terbatas sedikit disebabkan kekangan masa

untuk berhubung

cuma cerita-cerita di blognya menjadi tatapan aku

sekali sekala aku ada meninggalkan komen

dan tersedar takut peristiwa lama kembali terjadi

jadi aku mengundurkan diri semula

hanya membaca blognya dan menjadi silent reader





kini aku doakan isteri kepada arwah tabah menhadapi dugaan

dan terus cekal membesarkan ke tiga2 anaknya..

tidak tahu nak buat apa dengan sekotak surat-surat ini

nak bakar rasa sayang sebab hanya itu kenangan yang tinggal

hanya Al-Fatihah untuk Abang tersayang

semoga rohnya di kalangan orang-orang yang beriman..Amin







Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

6 comments:

  1. tersenyum & menangis sorang2 la ko baca yer..
    al fatihah...
    ayu punya semua dahs elamat dibakar..
    tinggal gambar2 je.tu pun kat umah ibu...
    my hubby nie jelous yg amat..

    ReplyDelete
  2. hai owner blog , 1st time einaz dtg sni ;D

    ReplyDelete
  3. masih gak ek simpan. zie lak lamaaa dh buang..hehe

    ReplyDelete
  4. hahahaha samelah na, aku nye de sekotak,tp x tau kat ne...bad y simpan ari tue.....bgs kan....erm dah meninngal erk abg angkat ko tue....moga rohnya di tempatkan di kalangan org beriman...amin

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi