Monday 29 August 2011

Umar : 9 Bulan

hari nie genap umar 9 bulan


sudah menginjak 9 bulan nie


macam-macam perangai si umar nie lakukan


memang la lain membesarkan umairah dan umar


umar skang nie tengah melasak


semua tempat kalau boleh panjat memang umar akan panjat


boleh sakit jantung aku di buatnya


sofa ker, kerusi ker, meja kopi ker semuanya di panjatnya


memang tak boleh tinggalkan si umar nie sorang-sorang






merangkak memang dah laju sangat


aku suka sangat semasa umar meniarap


sebab bila dia merangkak meniarap memang macam komando hehehehhehe


kalau tidor mesti ada orang sebelahnya


kalau aku nak bangun


aku akan rapatkan umar pada kakaknya


jadi umar akan terasa ada orang di sebelahnya


kalau dudukan dalam walkernya


memang akan dipanjatnya walker dia tu






nak mandikan umar skang nie memang susah


umar nak berdiri sambil melekap di kaki kita


jadi nak taknak kita pun akan basah sekali


pastu kalau basahkan kepalanya pasti nak mendongak


aku takut jea termasuk dalam hidung terus tersedak nanti






suka pada orang yang tengah berdiri


sebab dia dapat berpatut pada kita


sambil kita berjalan umar pun akan bertatih sekali


cuma umar memang taknak kita yang tatihkan dia sambil pegang tangan dia


memang dia taknak


dia yang nak buat sendiri






alahai umar


semakin nakal dan semakin lasak


lagi satu tak boleh tengok aku dan sayang berpeluk


memnag akan datang cepat-cepat


jeles la tu


dia yang akan duduk tengah-tengah di antara aku dan sayang


hehehehehehe








Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

1 comment:

  1. teringat gaya umar batuk terjerit2 sebab gatal tekak! cute gile!!!!

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi