Friday 22 June 2007

WEDDING'S ADD & ELLEN

9HB JUNE 2007 - WEDDING'S ADD & ELLEN

aku n sayang apply leave utk balik muar, johor ari sabtu..3 family yg g sana, family abg atan, p.cik awe...g sana 1 van n 1 keta...keta apis yg naik apis,sobri,adk apis n abon.yg lain naik van kia yg muat 12 org mmg besar n selesa la..drive van sayang la..abg atan plak bg walkie talkie utk sng nak konvoi..bila abon n ayah dh dpt pegang walkie talkie asyik la bercakap, time abon membalasnyermmg kelakar la, skt perut bila gelak..yg ddk dpn ayah n abg atan, bila sayang drive laju skit mula la ayah ckp "biasanyer kat depan tu ader speedtrap" jd terpaksa la sayang drive slow semula..aku plak rasa jauh gila perjalanan plak..ops lupa plak nak bgtau yg van nie sebenarnyer kami sewa kena charge RM250.00 utk 24 jam..ok la tu..








kami sampai dlm kol 1.30pm dah ptg jgk la..perut mmg dah lapar sgt la..sampai terus jea g meja mkn n cari makanan, lapar bebbb....panas plak mmg x ingat la, terasa peluh yg mengalir, sayang plak baju dah basah ngan peluh, dtg kat aku sajer jer nak peluk aku...hish ader jgk nak kena cubit nie....tlgggggggggggggggg xnak kena peluk eheheheh (bikin suspen jea)..

dah abis mkn baru la dgr bunyi kompang bila nampak pengantin jea rasa cam pelik, biar betul..sbb nyer ialah yg pengantin lelaki pakai kot n pengantin perempuan pakai pakain lace mcm baju raya la (bbdk lelaki lah yg cakap, aku cuma dengar jea lah)...adk2 aku dah gelak, aku cuma senyum jea..hampeh tul adk2 aku nie..sepupu aku nie kawen mmg sempoi abis la ialah xder pelamin, xder mkn beradap & blk pengantin pun x berias...mmg sempoi la...uncle awi n auntie jamaliah mmg x chat badan pun makin susut..sepupu2 aku yg lain semuanyer ok jer..


yg aku suka g umah uncle alwi nie sbb umah dia dlm dusun durian, time g sana buah durian dah besar skit jd klu dah masak n bila tggu time durian jatuh nie mmg best la..




add & ellen

hafiz & sayang

dlm kol 4 lebih kami berangkat balik, tapi seblm balik kami simggah dulu kat Tanjong utk mkn mee bandung muar, maa mkn sampai 2 pinggan, mmg nak mkn tul la maa aku nie org lain dah surrender nak mkn tapi maa aku nie still steady lagi nak mkn (rahsianyer kat umah pengantin td maa cuma mkn sikit jea jd ader ruang lg kat dlm perut), yg lain plak mmg dah mkn sekenyang2nyer termasuk lah aku sekali...tapi mee bandung dia mmg power la sedap gilerrrrrr..klu shumie rasa mesti mkn lebih dr maa aku mkn kot eheh

pastu kami g plak tangkak sajer nak tgk aper yg murah sgt kat sana..ialah maa ckp seblm ader nilai 3 ramai org wat rombongan g tangkak sbb kain ela kat cni murah..aku plak cuma pernah dgr jea la psl tangkak tapi x pernah jejak pun kat cni..sampai dlm kol 6pm..byk gak kedai tapi x semeriah kat nilai 3 la ialah nilai 3 byk gila kedainyer tapi kat tangkak nie mcm pekan jer..harga pakain pun samer jea harga kat kedai sg.buloh..aku cuma beli sepasang kain ela jer, maa plak 2 pasang kain ela utk raya nnti, amboi dah ader bajet utk raya sekali nampaknyer..aku plak x blh la nak shopping sakan ialah x gaji lg kan..

kol 7 kami dah bersiap nak balik, aku ingat nak terus balik umah tapi dah ader plan lain plak..ialah klu balik awal mcm rugi sbb sewa van 24 jam, jd kata sepakat kami g melaka..keluar dr tol Ayer Keroh tgk byk keta berhenti tepi jln rupa2nyer ader karnival...kami pun berhenti la tgk aper2 yg patut..ayah plak xnak join sbb dah ngantuk, ayah tggl dlm van tido..kat karnival kami dah berpecah2 nsb ba\ik la ader walkie talkie jd tau la lokasi msg2..karnival nie anjuran RTM, karnival gegar punyer...banyak la benda yg ader kat cni..aku beli jam berlampu lg..ygkaum ibu plak memborong handbeg, murah n cantik la..adk aku plak beli gelang tangan..yg lain2 cuci mata ajer la.penat betul la berjalan, sampai kan nak naik bukit pun rasa mcm xder tenaga, rasa mcm nak sayang tlg dukung jer...

naik van ajer msg2 dah lalok, jd amik keputusan utk terus balik jer la..sah dlm van semua org tido..kesian driver berjaga sorang2...time balik nie abg atan yg drive..


pasnie rasanyer nak konvoi lg..plan nak g terengganu tapi mgk pas lini kawen dulu kot


best la perjalanan kali nie...




happpy jer ;)


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Post a Comment

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

0 kata hati:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi