Wednesday 7 November 2007

PeRaLaTaN BeNtO

smlm pergi One Utama - semata2 nak cari peralatan nak wat bento..banyak tempat la aku pergi redah nak cari benda alah nie..sayang dah pening kepala tgk telatah aku bila dah obses dgn bento nie..rindu nak wat bento dah 2 ari tak buat sbb aku ngan sayang puasa lg smp la ari sabtu nie..ari ahad blh la beraya (raya ker bln syawal kan last ari sabtu nie :P)

smp jea kami pergi Pakson..kat sini aku dpt beli bekas utk buat shusi..aku amik 2 jenis bekas..bentuk tiga segi ngan shape star..pas nie blh la wat shusi (fav aku tau) tapi syg mmg tak suka mkn shusi, dulu 1st time dia mkn blh termuntah..mmg tekak dia tak blh terima mknan jepun..

pastu aku pergi kedai gift..kat sini mmg banyak pilihan utk bekas bento..kelabu mata aku nak pilih..aku pilih bekas doremon & hello kitty..pastu aku beli bekas penyepit ngan sudu (gambar frogie - comel tau)..bekas kecil2 pun aku beli gak (utk letak sos cili ker @ mayonis) nie pun aku amik gambar frogie gak..

pastu aku heret syg pergi Jusco plak..kat Jusco mmg lama aku kat sini..1 of my fav places..kat sini aku nak cari puncher..byk tempat aku msk tapi tak jumpa gak..alih2 aku pergi kat bhg stationeris..fuhhhhhh akhirnya jumpa gak..kat bhg puncher..aku beli 3 craft puncher..bentuk huruf ngan simbol yg lain..pas nie lg xcited la aku nak wat bento..minggu depan la nampaknya aku leh buat bento utk syg..sbb kami berdua dah abis puasa 6..

sayang suka aku buat bento sbb pg dia ada bekal utk di bwk kat opis (pastu bg jeles kat member opis dia sbb wife dia watkan bento utk dia - yg nie mmg btl sayang yg ckp tau - aku tak tokok tambah pun :D)..pastu aku akan bgn awal takderlah spt seblm nie pas solat subuh ajer terus continue tido..skang ada lah aktiviti yg aku buat tiap2 pg..& pastu aku mmg suka..aku suka sayang pun suka gak

jd teman2 blogger semua jom kita wat bento utk suami tersayang, kawan tersayang, buah hati tersayang, anak2 tersayang..senang citer utk org yg kita sayangi lah..

khas utk tatapan nano & jue tadaaaaaaaaaaaa

bento hello kitty

inside bento hello kitty

bento doremon

bekas sudu ngan bekas sos


bekas utk buat shusi

craft puncher & sticker smile


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

12 comments:

  1. nk tgk peralatan tuk bento tuh sume..
    nk nengok!

    aarr??
    okek2 anti sayep wat tuk diri yg trsyg.. ekekke
    bile nk berlaki ni? huhu :p

    ReplyDelete
  2. huwaaaa ju pon nak sangat bento box hellokitty. ari tu nampak kat jusco tapi tak beli. rasa nyesal sangat..

    haaa finally jumpa gak puncher ?
    seronok kan ? =)

    pickies tak beli..?

    ena senang kat sana ada jusco. byk barang boley cari. byk idea !!

    ju kat kuantan ni.. huh hampeh. tensen jek bila cari barang tak jumpa..

    really wish kuantan will have jusco one day.. =]

    piccies piccies !!

    ReplyDelete
  3. jue, nanti na buat jusco eyh?
    sat2 nk pi kacau simen..
    lalallalala~
    panas la pulak hr ni..
    mesti cepat siap.


    *larikkkkkkkk~

    ReplyDelete
  4. nano - ala tak susah pun cuma advertise diri nano kat blog confem ramai yg sudi jd BF nano ;D

    jue - pickies??? pencucuk ker?
    mmg happy bila dah jumpa puncher tu time nak cari tu mmg juling mata nak cari benda alah tu..

    nak jusco ker...takper utk jue nnti ena wat kan kat sana :p

    selali jue beli brg2 kat ner?

    ReplyDelete
  5. suka gak ngan bento. rajin2 buat pastu paste pics kat sini ok :)

    ReplyDelete
  6. eii geramnye aku dak nana nehhh.. tarik tali bra dia pastu lepas kekuat !! haha
    *lariiiikk guling guling !*

    ena,
    huhu bagus kekawan ju ni. semua reti wat jusco. ena nak bancuh mende lak ? nana bancuh simen, ena angkat pasir la eyh.. hikhik

    ju biasanye beli bento goodies kat jusco klang. kalau jejalan kat giant, tengok2 gak. parkson pon ada gak. ntah la ena. kena rajin tinjau tinjau..

    =) goodluck

    ReplyDelete
  7. comelnya :D
    he he he.

    saya takde suami tersayang ngan pakwe tersayang ni cane ni ek?
    ha ha ha.

    ReplyDelete
  8. adakah bento itu maksudnye tuopwerware?;P

    ReplyDelete
  9. mak su tak pandai ler makan bento or buat bento or kenal bento.... tq for showing it here

    ReplyDelete
  10. arianna adrizal - blh ajer :D

    jue - ena tlg jea..tlg tgk nano bancuh simen :P

    cik ati - thanks jenguk blog ena.takper leh wat utk diri sendiri kan..nak ena tlg carikan BF ker ;D

    babe - yup btl tu

    mak su - takper sama2 la kita mengenali apa tu bento :D seronok tau buat benda nie..happy ajer ;D

    ReplyDelete
  11. huhuhu..sudah berjangkit dai jue comey nih...kita jugak tak beli2 lagi bento neh...kalau beli pun sempat ke pagi2 nak buat ek!

    ReplyDelete
  12. hotmama - ena suka ngan benda comey2 nie..kena gagahkan diri utk wat bfast la..wat la hotmama bg hubby hotmama lg cayang kat hotmama..class gitu :D

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi