Monday 25 February 2008

LiNi - MaJiS CuKuR JaMbUL

9hb FeB 2008 (SabTu)


pas selesai lini nikah, semua tetamu dr sebelah lelaki dtg ke rumah utk menjamu selera..mcm biasa la amik2 gambo pastu buat acara tukar hantaran..sebenarnye takder hantaran pas dah kawen nie sbb dah bg time bertunang dulu tapi sebelah lelaki nie nak bg barang jugak jd kami sebelah perempuan pun kena lah bg jgk kan..takkan lah pihak lelaki blk ngan tangan kosong ajer kan..jd mak aku bgtau lat sebelah lelaki yg hantaran kali nie tak payah ikut adat, nak bg berapa pun tak kesah & begitulah sebaliknyer..lelaki bg 14 hantaran n kami pun balas 14 hantaran jgk..lawak kan


pas semua jemputan dr pihak lelaki balik, acara cukur jambul pun bermula..bukan nak cukur jambul pengantin tau tapi nak cukur rambut anak ana (ana nie penyewa umah mak aku, jd mak aku dah angggap semua penyewa dia mcm anak dia jgk, ana nie sebaya aku dah ada 2 anak pun..sorg lelaki n terbaru nie perempuan..)



diorg mmg terharu bila mak aku nak buat acara nie utk anak mereka..mak aku ckp buat ajer la sbb nak kesah kan apa sbb makanan mmg dah terhidang cuma jln kan acara ajer..yg lain2 tak perlu risau sbb mak aku dah uruskan (baik kan mak aku nie, mane nak dpt tuan sewa baik mcm nie)


mak aku sipa belikan lg baju gaun utk puteri nie, mmg comel sgt la..gaun colour kuning..time nak beli gaun puteri nie berjam2, rambang mata nak pilih mane satu..semuanyer comey2..



acara dimulakan ngan kaum perempuan marhaban..puteri blh plak tertido..mgk sedap sgt kot marhaban tu dia dgr..aku plak bz kat dpr sbb nak pack pulut kuning ngan telur tuk diagih2kan pd kaum perempuan yg marhaban tu..



bila dah tiba time selawat tu, ana dukung puteri keliling kaum perempuan nie utk diguntingkan rambut puteri nie n dibacakan doa utk kesejahteraan puteri..dah abis keliling kumpulan marhaban nie, ana bwk kuar plak (kaum perempuan kat luar tgh merewang jd amik peluang msg2 utk renjis puteri nie sambil tu letak duit sumbangan)..






sekitar majlis cukur jambul utk puteri - cucu angkat family aku


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Post a Comment

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

0 kata hati:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi