Tuesday 9 February 2010

Buah Limau Sempena CNY

CNY dah nak dekat kan
jadi supplier opis aku nie banyak yang bagi limau pada kami
rasanya dah tak larat nak makan buah limau
macam last year aku makan banyak gila buah limau
pastu terus takder suara
tekak sakit gila
jadi tahun nie aku akan makan ala-ala jea
taknak kejadian last year terjadi semula


tapi kan member opis aku nie cakap [Helen mmg orang cina la]
kalau nak makan buah limau
jangan bagi abis semua urat-urat yang halus tu kita buang
kena makan skit urat-urat tu
jadi dapat la elakkan kan sakit tekak
wooooo mcm tu erk
ok la tu ikut ajer la kan
jadi pada mereka yang nak melantak sangat makan buah limau tu
jadi mak sure korang makan skit urat pada buah limau tu tau
jadi dapat la elakkan sakit tekak @pun kehilangan suara nanti


ada 6 kotak buah limau yang tak di buka lagi
emmmmm
tapi kan cuma 1 nie ajer aku suka tengok
siap dah chop lagi aku nak bekas buah limau tu hehehehehe
perangai macam budak-budakkan :p



hah nie la bakul yang jadi rebutan tu
bakul nie macam bakul picnic tau
bekas penutup dia boleh buka sebelah-sebelah
memang cantik la
letak mainan umairah nie memang cantik la hehehehehe
jadi member opis yang lain redha ajer la aku nak bakul nie hehehhehehe




aku yang sengal :p


CNY korang cuti baper hari
opis aku akan tutup sehingga hari Rabu
Khamis kena kerja semula




Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

22 comments:

  1. mgu lepas dpt 6 kotak buah limah supplier bg
    rabu dah koje..opis xde chinese

    ReplyDelete
  2. wah.. dpt limau. tahun ni co aku dpt sekotak je na.. yg selebihnye tuk bos. tp aku x kesah sbb aku takut nk makan limau ni, kang batuk woo..

    aku pn cuti sampai rabu gak, khamis keje bali..

    ReplyDelete
  3. limau ni memang sedap, nak pulak preee....lagi sodap...tapi kan tak leh makan banyak sebab limau jenis CNY festival ni ada chemical tau... sebab nya diorang nak semua buah limau ni bole dituai tepat pada waktunya dan bukan secara semulajadi...jadi chemical la caranya untuk mendapatkan limau yang masa mengikut timing...

    ReplyDelete
  4. seronoknya cuti lama. kitorg cuti sampai selasa jer :P

    * kembung perut makan limau kan ena.. hehe

    ReplyDelete
  5. teringat2 ofiz lama dulu yang mana semua adalah cina dan CNY= banyak makan limau=BONUS!
    hahaha

    me cuti sampai rabu!khamis kena kerja blk:(

    ReplyDelete
  6. nk muntah2 makan limau nie...opis aku pun berlambak..aku pun nk buat entry psl limau esok...hehe...gmbar dh snap dah...

    ReplyDelete
  7. perggh
    khamis bru bukak?
    syok oooo!!
    adehhh..
    ni yg menjeles nih!!!

    ReplyDelete
  8. oooo wani kalau makan selagi boleh buang sume urat2 tu huhuhu

    thanks for the info

    ReplyDelete
  9. memang limau ni kalau makan byk2 sakit tekak.. silap2 ter beri beri.. heheh

    ReplyDelete
  10. memang limau ni kalau makan byk2 sakit tekak.. silap2 ter beri beri.. heheh

    ReplyDelete
  11. saya pon banyak dpt limau.. hat yg kompeni punya pon lain pualk dapat. pening taktau nak bagi kat sapa limau byk2.. kucing2 tu tak pulak nk makan.. tak amik kang apa lak kata org2 tu... saya pon tak cuti lama la ena.. cuti kalender je.. jimat cuti nanti nak guna lain kali...

    ReplyDelete
  12. ohhh..ek?
    slalunye memang licin urat2 tu zuris buang
    pasnie takyah buang suma.
    kitorang cuti seminggu!hehee...

    ReplyDelete
  13. CNY zie ikut kalender taw ena. opis x tutup :P

    ReplyDelete
  14. Bagus petua tu ena~xpenah dgr lagi..So boleh ikutla petua nie :)

    ReplyDelete
  15. saya tak beli langsung pun buah limau...sebab takut batuk dan deman....tambahan time dekat-dekat CNY ni cuaca sangat tak menentu...time CNY lagilah panas macam kat gurun...then, entah kenapa time CNY memang tak tau nak minum air masak...mesti nak minum air tin ataupun air kotak ajer....hehehehehehe...
    .
    .
    RE : 2 bulan...alhamdulillah...heheheheheh

    ReplyDelete
  16. oh.. klu ikut member ofc akak dulu kata.. klu mkn buah limau ni.. jgn mkn urat2 dia tu.. tu yg blh jd sakit tekak

    ReplyDelete
  17. nana - wah banyak tu dah blh wat oren juice tu hehehhehe


    chugie - sama geng la kita erk..cuti g maner


    ease - betul tu jd jgn byk sgt mkn buah limau nie nnti tak psl2 takder suara plak


    h4ni3 - kembung sapu minyak yuyi hehehehhe

    ReplyDelete
  18. eliss - mmg begitu la klu msk CNY nie..limau + bonus..bestnya saper dpt bonus kan


    zura - tu la mkn jgn tak mkn..tapi jgn mkn smp melampau plak


    ayu - jeles jgn tak jeles hehehehhee


    wanie - tu la sama gak ngan ena sebelum nie..abis bogel la buah limau tu ena kerjakan

    ReplyDelete
  19. ain - tu la yg terjd pd umairah..selagi ada atas meja semunya nak di mkn..kena sorok baru stop mkn


    ciksaya - hehehhehehe bg jea nezha mkn


    darlee - wah jelesnya cuti lama


    zie - mak aiii betul ker zie opis tak tutup..saper jea yg jg opis nnti time bercuti

    ReplyDelete
  20. eldy - ok nnti ena join erk


    ila - thanks singgah blog ena..


    oli - alhamdulillah..rezeki tu..


    kakrina - lain plak petua kak rina erk..hehehhehe ikut ajer yg maner kan

    ReplyDelete
  21. maksu batuk, tapi x de kena mengena ngan limau kot.. huhuhu

    uhuk uhuk

    ReplyDelete
  22. kat opis kiter pun dapat banyak gak...tapi tak elok makan banyak2 leh batuk then sakit tekak nanti

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi