Thursday 4 February 2010

Selamat Basuh Sekali

pagi tadi haru biru rumah aku
sayang nak pergi kerja dalam kol 6am
tapi ke hulu ke hilir mencari sesuatu
aku yang macam pelik
terus tanya

"sayang cari aper" aku la tu ngan suara serak-serak basah bangun tidor
"tengah cari wallet, pelik la maner tah wallet babah nie" sayang

"memang ada ker wallet sayang tu" ada
"memang ada pun..semalam keluarkan letak wallet atas meja nie hah" sambil sayang tunjuk meja kat dapur


aku plak semua tempat la mencari
sayang nie bukan blh percaya pun
letak kat tempat lain..tapi cari kat tempat lain..
tapi tu la semua tempat la mencari tapi still tak jumpa gak


jadi sayang mcm dah fed up..terus cakap nak pergi kerja dah
time tu dah kol 6.30am..lambat lagi takut masuk lambat jea ke kilang nnti


aku plak bila sayang dah beredar
terus la pergi ke mesin basuh
sebab nak basuh baju
baju semalam yang dah basuh..keluarkan
pastu aku tengok ada banyak duit dalam mesin basuh
ehh duit saper nie..hati dah gembira la kan sbb dapat durian runtuh hehehhehehe


dulu kan time aku duk kat umah mak
aku memang suka basuh baju sbb kalau ada duit dalam mesin basuh
memang akan jadi hak mutlak aku la hehehhehe
memang dah selalu sound kat family aku pun
sebelum letak seluar @ baju dalam bilik air
kena check dulu..klu aku yang jumpa nnti tak dapat dikembalikan
memang family aku berbulu jea ngan aku tentang hal nie hehehhehehehe :D


jadi pagi tadi pas nampak banyak duit dalam mesin basuh
terus la aku keluarkan baju cepat-cepat
bila semua dah dikeluarkan
taraaaaaaaaaaaaaa memang ada wallet dalam mesin basuh
hah amik ko dah cerah kembali wallet sayang hehehehehhehe
wangi pun iya gak hehehehehe


terus call sayang
bgtau yang wallet dia dah jumpa
dan nasib baik la sayang masih di bawah lagi
tengah panaskan enjin motor
apa lagi berdesup la aku campakkan wallet sayang ke bawah
ialah takder la sayang nak naik semula semata-mata nak amik wallet
kami berdua memang mcm nie
kalau barang tertinggal
main campak2 jea hehehehhehe
mesti orang ingat kami laki bini bergaduh kan hehehehehehe


pagi yang memang kelam kabut


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

12 comments:

  1. hahaha sy selalu terbasuh wallet asben.. hbs bebulu je dia..hangin satu badan! huhu :D

    ReplyDelete
  2. hehe..kelako.. saya tak nah lagi basuh wallet yang penah..basuh belt die.. huhu.. habis tk pakai dah belt tuh..die ckp dah hilang encem

    ReplyDelete
  3. xpernah lagi basuh wallet dia sbb hubby xpakai wallet ..

    pakai letak duit dalam poket jer..

    selalu kidnap duit dia..

    xperasan pun...

    ahaksss..

    ReplyDelete
  4. Klu mzira pulak selalu dpt duit dlm mesin basuh.asben mmg suka sgt simpan duit dlm poket suar.kdg2 asben lupa ada duit.mzira apalg kebas jelah klu asben tak cri2 duit tuh.ehe. . .

    ReplyDelete
  5. aku pun selalu jumpa duit dalam w.machine. sama cam ko.. TAKKAN PULANGKAN balik kat TUAN dia.. hahah

    ReplyDelete
  6. kty pun sama ..main campak je..ate tinggal umah bertingkat.

    lesen..kad2..semua takde apa2 ke ena..

    ReplyDelete
  7. hahaha..a'ah lah kan. if pd jiran yg kepochi, kompom pkir uols gado cakar² tuh..hikss :P

    ReplyDelete
  8. amboi2..main pow je ye segala duit yg ada dlm tu.. bgus2..tapi kena hati2 kalo duit syiling dlm tu nanti mesin boleh rosak..

    ReplyDelete
  9. laaa...
    ok ke lagi kad2 dalam wallet tu?

    ReplyDelete
  10. selamat dalam mesin basuh yer... tak der rosak ape2 ker?

    ReplyDelete
  11. pulangkan wallet je, duit jangan.

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi