Saturday 13 February 2010

Bidan Terjun

petang semalam dari tempat kerja
terus ambil umairah di rumah Efa
terus pergi ke rumah adk aku..lini
ialah nak la aku sebagai kakak datang menolong apa yg perlu

lini duduk sama dengan MIL
adk ipar lini akan melangsungkan perkahwinan pada hari nie
dan persandingan pada esok hari
jadi semalam aku ke sana untuk lihat persiapan terakhir
family aku pergi ke N9 pagi tadi
konvoi ramai-ramai
sebab lepas zuhur akan melangsungkan majlis pernikahan
cuma aku dan sayang ajer tak pergi hari nie
sebab KERJA maaa


esok pagi2 kami akan terus menuju ke N9
join untuk perarakan persandingan
chewahhhhh nak feeling2 jadi pengantin semula la tu hehehhehee


jadi semalam selepas sesi makan-makan dan borak
time tu dah pukol 9 lebih
tetiba mulut aku ringan jea tanya

"hantaran maner..dah siap ker..nak tengok" aku aju kan persoalan pada lini

lini hanya menggelengkan kepala dan cakap

"tak sentuh pun lagi..nak suruh along buat la" sambil sengih kat aku

"naper tak cakap awal2..skang nie dah pukol baper..nak kena penampar erk" yea aku mmg garang ngan adik2 aku hehehehhehe

"ala kata pro buat simple jea la along" lini

"simple pun kena la tengok jugak" aku dah mula angin

terus minta keluarkan semua barang untuk di buat hantaran
memula tu aku terdiam jugak ialah tetiba minta aku buatkan
jadi mcm tepu skit kepala otak aku nak buat apa
pastu bila minta tu..takder
bila minta nie takder
geram plak aku


jadi bantai ajer la buat dengan bahan yang tidak mencukupi
sampai kena rembat la bunga di dinding untuk dijadikan hiasan
sbb bunga yg sedia ada tak mencukupi
kena buat 9 dulang tu


aku buat sorang plak
yang m.cik2 sedia ada cuma tolong tengok jea
hampeh betul la



asst aku nie plak asyik la belek hubby sendiri - lini


jadi pukol 12 lebih baru lah siap semuanya
lega gila beb bila dapat luruskan kaki dan pinggang
kesian umairah
tak beri perhatian pada dia
tapi tak la risau sangat sebab pija ada ajer


jadi korang layan ajer la hantaran yang aku buat
yang amat la simple dan sempoi




alat make up..duit hantaran dan mas kahwin..rantai dan gelang untuk
pembatalan air sembahyang



buah..choc..sirih junjung..kasut..



bag..choc..kuih..pot pauri..


sambil2 buat hantaran nie
siap bergosip lagi
emmmmm ada cerita kurang enak tentang bakal menantu family nie
entah la memang macam tu ker peel N9
aku taknak open sgt citer pasal nie
sebab nanti ada plak org N9 di dunia blogger nie terasa hati
baik tak payah citer kan


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

3 comments:

  1. oh.. kahwin ngan orang n9 ek.. heheh

    ReplyDelete
  2. okey gak tuh na..wpun bidan terjun, jadik gak lar

    ReplyDelete
  3. uiii..lawa² ah hantaran tuh ena. ena buat sume ea. terer² :)

    pssttt...zie nk rembat emas tuh jek. emassss emasss...hahaha


    :P

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi