Thursday 25 February 2010

Saper Nak Jaga Umairah...Angkat Tangan


muat plak umairah nie duduk berendam dalam baldi kecik nie



hari nie adalah hari last Efa akan jaga umairah
pening jugak kepala sebab masih tercari-cari
penjaga baru untuk anak kesayangan kami nie
emmmmm saper nak jaga anak kami nie


kalau tak dapat jugak penjaga baru untuk umairah
sehingga hari ahad nie
terpaksa la hantar umairah ke rumah mak aku
untuk sementara sahaja
tak boleh letak terus di rumah wan dia...BAHAYA
sebab kenapa BAHAYA
sebab aku taknak umairah akan jadi budak yang spoil
@terlebih manja
@terlebih gediks
dengan atuk dan wan dia


betul tu mak dan ayah aku kalah betul dengan cucu-cucu dia [2 orang sahaja]
umairah dan pija tahu sangat kelemahan atuk & nenek dia
nangis skit pasti cair hati nenek & atuk nya
ader sekali tu umairah pegang keropok [aku kepantangan skit umairah makan jajan]
terus aku baling keluar keropok tu
terus la menangis si kecik tu
hah mak aku apa lagi terus jea cubit aku
uwaaaaaaaaaaaaaa
tengok la tu
cucu punya pasal aku plak yang kena
time kami kecik2 dulu kami pun di larang makan jajan tau
skang nie aku nak didik anak2 aku jangan makan jajan
tapi di cubit plak mak aku tu
emmmmmm


sebab tu la aku sebolehnya taknak atuk & nenek yang menjaga anak2 aku
takper la kami keluarkan duit lebih untuk penjagaan anak2 nie


tapi skang nie maner la nak cari babysitter yang baru
dalam kerunsingan



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

20 comments:

  1. tk sempt ke umairah dk dlm baldi tu...hehehehe

    ReplyDelete
  2. meh sini.. ain jaga umairah.. hahahha mahunya meraung ibu babah dia kat kL.. heheheh..

    BTW, nenek tuk mmg sayang lain macam je kat cucu..

    ReplyDelete
  3. saye nak buli dan tarik pipi die je boleh? xnak jaga.. hehee

    ReplyDelete
  4. yuppp atuk ngan nenek syg cucu lebih dr anaknya sendiri ni huhuhu

    ReplyDelete
  5. kena beli pool besar sket.selesa umairah nak berendam.hehee...

    kitorang pun tgh rungsing pasal benda nie
    sapelah nak jaga baby ti pas habis pantang.huhuu...

    ReplyDelete
  6. alahai..ngam2 je umairah dlm baldi tu ek? ena.. anta je lah kat umah mak ko.. x yah pening2 k.. cari pelan2..

    ReplyDelete
  7. mai gombak... dok dgn athirah.. leh main masak-masak. :)

    ReplyDelete
  8. betol tu..saya setuju..kalo dah spoil nanti kita jugak yang susah. bukan tak blh manja..tapi bior kene pada tempatnya. susah ni nak carik orangjaga anak kita.. nak kene carik yg betol2 memahami. aduhaii..harap ena dapat cari pengasuh dengan segera..

    ReplyDelete
  9. kelakarlah umairah duk dalam baldi..comel lak tu..
    cian ye..mana nak hantar..duk dgn ibuayu jelah..tapi ibuayu pun kerja lak...

    ReplyDelete
  10. erm...pening + masalah besar....erm nak cr y bebetol, skrg dah ler bnyk kes....cucu memula mmg diorg xcited skit na...hehehe mcm anak² akuu xde dah...hahahh

    ReplyDelete
  11. senangnya nak jaga, masuk baldi saja,

    salamm,

    ReplyDelete
  12. alolo c0mel nye....anta kat taska la kl0 susah2 sgt...ataupun anta kat saya je..ahaaa...tgh c0ti pjg neyh....ha2

    ReplyDelete
  13. alahai.. comelnya dia.. muat2 jer dalam baldi tu..

    ReplyDelete
  14. saya dah angkat tangan ni...cepatlah hantar umah...he3

    ReplyDelete
  15. alahaiii... comeeeyynyer die.. muat lak dlm baldi tue.. so cute!!

    ReplyDelete
  16. mama tisya - gam2 jea ngan badan dia


    ain - banjir shah alam nie klu ain jaga hehehhehehe


    morris - makin chubby la pipi umairah klu kena cubit jea hehehehe


    perfect love - mmg pun cemburu jea tgk

    ReplyDelete
  17. zuris - mmg ada pool tapi kat umah wan dia la..klu berendam dlm tu lg payah nak keluar..asyik la nak berendam jea


    chugie - wat sementara boleh la


    ease - entah jadi apa ngan athirah nnti mau di buli nya hehehehe


    ciksaya - tu la kena tgk dari segi semua aspek

    ReplyDelete
  18. ayu - tu la dilema ibu2 yg bekerja


    anak2ku - hhhehehehhe


    tunbegia - tu kebetulan jea umairah msk dlm baldi..tekejut gak bila tgk umairah blh muat duk dlm baldi tu :D


    syuhada - ingat kami nak hantar kat taska bila umairah 3 tahun..skang nie nak org jg umairah sorang jea..rasa mcm kecik jea nak hantar ke taska

    ReplyDelete
  19. uda - tu la hehehhehe


    erienz - cepat2 hehehhehe


    mar - tu la nsb baik la tak tersepit dlm baldi tu hehehehhe


    efa - efa dah preggy skang nie..dah sebulan lebih..tak larat nak jaga ank org pun..kena morning sickness..

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi