Friday 23 March 2012

Adakah Sebab Ko Besar Jadi Ko Boleh Berlagak..Boleh Blah

lunch hari nie seperti biasa la
sudah pasti la di The Store - Food Court jea
sebab kesuntukan masa 
order nasi ayam sahaja
1st time nak rasa untuk peniaga yang baru nie - not bad la
nasi dia pun lembut sahaja
tak rugi try - next time boleh try lagi


ok berbalik pada tajuk entry aku kali nie
"Adakah Sebab Ko Besar Jadi Ko Boleh Berlagak..Boleh Blah"
ok korang perasan tak
kalau orang tu berpangkat besar
kalau orang tu berkereta besar
kalau orang tu berbadan besar
senang cerita semuanya besar la
pasti akan membuangkan orang lain menjadi BENGANG

macam apa yang terjadi pada diri aku hari nie
biasa la bila berkerja di bahagian Credit Controller - AR
pasti tidak lari untuk berhubung dengan customers untuk menanya outstanding payment
kalau ada customers yang bermasalah untuk pembayaran
mula la pengawai akaun yang rasa diri tu sudah pangkat besar sangat
buat layan tak layan jea nak cakap..
belum lagi tetiba nak angin bila aku tanya payment
sabar..sabar..sabar..nanti aku naik angin sekali
mau ko terkejut beruk
dah la sudah berhutang pastu berdolak dalih laks
aku memang benci la kalau nak deal dengan orang yang rasa sudah tinggi sangat pangkatnya
langsung tak respect pada orang lain
hellooooo aku pun berpangkat jugak
tapi boleh tak beri kerjasama yang sewajarnya
boleh tak mind thingking set "kalau aku pangkat besar ada orang lain lagi tinggi pangkatnya"
boleh tak berfikir seperti itu..susahkan

lagi kalau orang sudah naik kereta besar
boleh tak respect orang yang naik kereta ala-ala comel nie
aku tahu la kereta ko besar dan mewah
jadi ko ada kuasa untuk parking sesuka hati ko
jadi ko ada kuasa untuk potong masuk jalan orang sesuka hati
ko tak ingat ker pada kenderaan yang ko tetiba nak potong nie
dengan tak bagi signal main masuk jea
sebab ko ingat ko kaya raya
jadi kalau kena saman pun ko boleh bayar
macam tu ker ko fikir
jadi kalau terjadinya apa-apa..xcident contohnya
ko boleh bayar nyawa seseorang ker.. memang kurang ajar
WSY7573 aku memang ingat sangat la no.plate kereta nie

sudah berkereta besar
bermakna boleh buat sesuka hati
tidak bagi laluan pada kereta comel untuk lalu
terpaksa undur sedikit demi sedikit untuk elak keretanya
geram gila..hanya disebabkan kereka ko besar
emmmmmm entah

geram pada semua yang berbentuk besar
tapi sayang pada yang berbadan besar terutamanya pada suami tersayang..luv u sayang eheh
ingat-ingat la orang di luar sana...




Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

2 comments:

  1. sabar... sabar... tu la lumrah di jalan raya. kta kecik2 ni diorang (kta besar) pandang sengkek je. mcm la kita tak byr road tax kan? sombong!

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi