Monday 18 August 2014

Kebaikan dan Faedah GLA Complex Shaklee


GLA Shaklee diekstrak dari Borage yang ditanam secara organik yang mengandungi GLA semulajadi yang sangat pekat dalam bentuk yang mudah terserap.

GLA Shaklee biasaannya digunakan untuk regulate kitaran haid, sakit kepala, simptom PMS dan untuk mereka yang menopause.

Ramai yang bertanggapan GLA untuk wanita sahaja. Sebenarnya GLA Shaklee juga membantu memperbaiki masalah prostat lelaki, masalah kencing manis dan darah tinggi. Ini bermakna GLA boleh diambil oleh lelaki dan wanita.

Vitamin GLA Shaklee sesuai untuk membantu terutamanya bagi mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual, masalah monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis.


Perbezaan Shaklee

Ape beza GLA dan juga EPO?

GLA Shaklee diekstrak dari Borage yang ditanam secara organik yang mengandungiGLA semulajadi yang sangat pekat dalam bentuk yang mudah terserap. Ia adalah lebih dua kali ganda GLA yg terkandung dlm EPO.

Borage ini lebih 3 kali tinggi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO.

Setiap kapsul GLA Shaklee mengandungi lebih 300mg GLA di mana ia sumber terbaik Omega-6. Ia turut mengandungi minyak sunflower dan juga Vitamin E.

Kebanyakkan GLA (gamma-linolenic acid) tersedia dipasaran dihasilkan dariEvening Primrose Oil (EPO), manakala GLA Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO.

Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasanSaskatchewan.

Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh Shaklee Guard, antioksidansemulajadi yang dipatenkan.

Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengandun ke dalam sel dan tisu.

Manfaat Utama
  • Herba tradisi yang dipercayai – Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
  • Mengawal selia estrogen dan testosteron – GLA membentuk prostaglandinuntuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
  • Melambatkan menopaus – Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.
  • Memperbaiki prostatomegaly – GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.
  • Memperbaiki inflamasi kulit – ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema,alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis.
  • Menghalang Komplikasi diabetes – Merendahkan gula darah, berkesan untukdiabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.
  • Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan – Merendahkankolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper.
  • Menghalang tekanan darah tinggi – Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.
  • Memperbaiki tekstur rambut – Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.
  • Hiperaktif and Autisma (ADD/ADHD) – Dibukti secara klinikal bahawa GLAminyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

GLA Shaklee Bukan Sahaja Untuk Wanita

Ramai orang bersalah anggapan bahawa GLA hanyalah untuk wanita.

Sebenarnya, supplemen GLA asid linoleik yang sama penting seperti asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya hanya diperolehi dari makanan.

Sangat penting untuk kanak-kanak (potong gel lembut dan campurkan isinya dengan makanan), remaja, dewasa, dan juga selepas menopaus dan andropause (menopauslelaki).


Antara Faedah dan Kebaikan Vitamin GLA Shaklee adalah :
· Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
· Meningkatkan kesuburan/ Sukar Hamil.
· Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
· Membantu dalam menangani menopause.
· Menguatkan kuku & rambut.
· Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
· Membantu menangani ekzema.
· Melegakan symptom akibat Rhematoid Artritis.
· Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.
· Menguatkn immuniti badan.
· Mempelahankn process penuaan.
· Mengurangkn “blood clot” yang menyebabkan serangan jantung.
· Mengawal kencing manis
· Mengawal kolesterol.
· Bagus untuk saraf.
. Membaiki masalah prostat (lelaki)


Kelebihan Vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli. GLA Shaklee juga mampu menangani masalah kulit kepala berkerak, berkuping, bersisik.

Selain itu Vitamin GLA Shaklee mampu meningkatkan tahap kesuburan wanita. Bagi mereka sukar hamil dan inginkan zuriat, saya sarankan anda mengambilnya siapa tahu kan, dengan izin Allah… In Shaa Allah anda hamil…


Ni antara testimonial mereka yang menggunakan GLA Shaklee : 



--untuk wanita monopouse--


--untuk period tak teratur--




--untuk kulit cantik menawan--


--untuk stabilkan semula kitaran haid--


--hilangkan parut di wajah : bekas parut jerawat--


--kulit kaki yang kering --


Berminat dengan sebarang vitamin Shaklee..nak dapatkan dari Ena
Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi Ena di:

~Zarena Heeney~
♥ sms/whatsApp: 012.2449373
♥ Emel : zahriff@gmail.com ATAU zarena.guardian@gmail.com
♥ FB : Zarenaheeney
♥ Page: zarenaheeney vitamin shop sila klik LIKE utk info terkini


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Post a Comment

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

0 kata hati:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi