Thursday 30 August 2007

JaGa KeBeRsiHaN

petang semlm aku ngan shumie kerah bebudak mechanic utk mengemas wshop..tgk keadaan wshop mcm dah jd kandang kambing plak..kotor sangat..

shumie minta kebenaran dr akak utk kami tutup wshop awal skit sbb nak mengemas wshop..dlm kol 5.30pm aku dah menjerit panggil zaidi, zahari & suhaimi utk mengemas wshop..

mcm tak jln ajer aku mulakan dulu mengemas, bila dah tgk aku dah longgok kan kotak2 barulah zaidi dtg menolong than zahari plak menolong..bila aku tgk suhaimi tgh mkn aku amik gambar dia..gabra tak ingat lah ialah ingat aku nak tunjuk kat akak lah tu yg dia tak mengemas wshop..tolong skit erk aku bukannya jenis kaki ampu bos..mula2 dia tak bg aku amik gambar dia tgh mkn tapi bila aku ckp aku nak msk kan gambar dia dlm blog aku baru lah dia tak kesah aku amik gambar dia..

pastu baru lah shumie dtg mengemas plak (td dia bz selesaikan duit sales)..dia ngan suhaimi mengemas kat bahagian botol2 minyak itam..zahari mengemas kat bahagian rak2 botol auto ngan minyak break..aku ngan zaidi mengemas kat bahagian depan 4 post..

dlm 10 minute ajer wshop dah kemas ngan bersih..hah mcm nie lah baru senang korang nak buat kerja kan..customer datang pun senang ati sbb dlm keadaan safety..


before : depan 2 post


before : jln ke store belakang


before : rak botol minyak hitam


bebudak lain bz mengemas tapi suhaimi bz isi perut


zaidi mengemas jln ke store belakang


zahari mengemas rak2 botol


aku ngan zaidi mengemas depan 2 post


suhaimi ngan shumie mengemas kat rak btl minyak hitam


muka puas hati wshop dah bersih

MaLaM..

pas sayang solat msgrib (aku MC eheh) kami pergi Subang..aku teringin sangat nak mkn kat Big Plate..aku yg belanja kali nie ialah asyik sayang ajer yg belanja than kali nie aku plak yg belanja my hubby..kami sampai org tak ramai lg (lega hati aku) jd senang lah nak pilih tempat ddk..


isteri saper lah nie..cantik tak sayang?


baju nie sayang beli kan


dr belakang mcm ekor rabbit kan

sayang cadangkan kat dia apa yg sedap kat sini (dia tak pernah dtg kat sini)..emm aku cadangkan supaya dia amik Chicken Shah Alam & aku plak Kambing Banting..air plak aku pilih air Lime & sayang plak air kiwi..kami order mushroom suop..


@ Big Plate


menu @ Big Plate

yg sampai dulu mushroom soup..sayang terkejut gak sbb soup dia dlm roti yg telah dikeluarkan isi rotinya..sayang ckp nie 1st time dia mkn soup mcm nie..tapi mmg sedap jgk..sebelum nie aku mkn kat sini mesti soup yg di order tak abis mkn tapi ngan sayang mmg habis lah..bravo lah sayang


mushroom soup - lain dr yg lain kan


sedap kan sayang - nganga lg besar sayang


dtg la beramai2 kat Big Plate nie - tak rugi punyer

pastu air plak sampai..air kiwi sayang sedap lah..aku order air lime sbb bila aku dah mkn hidangan aku pasti rasa muak jd bila minum air yg masam blh lah mengurangkan rasa muak & rasa mual..air sayang bukannya sayang yg banyak minum tapi aku yg banyak minum dr sayang ehehe..sedap lah sayang


air lime & air kiwi - sedap

kelakar jgk sbb aku asyik amik gambar makanan ajer jd sayang rasa malu ajer..ialah amik gambar mesti lah ada flash..bila aku kuar kan ajer camera mesti sayang dah tutup muka hahahaha aku ckp kat sayang nnti dah lama2 sayang akan biasa punya lah..siap ckp lg saper lah ajar aku buat blog nie..

bila makanan plak dah sampai aku amik plak gambar makanan ops lg sekali sayang rasa malu..sabar lah sayang mmuahhhhhhhhhhhhhhhhh


chicken shah alam


kambing banting


sayang bila dah mkn dah tak pandang kiri kanan


sedap kan sayang nyum nyum nyum


sayang ckp mmg sedap lah..aku rasa makanan skit makanan sayang dan sayang plak rasa makanan aku..kiranya tukar2 hidangan lah

kami tak blh lama sgt kat big plate nie sbb sayang nak tgk bola (Fiesta Bola Merdeka - Final plak tu mesti lah sayang nak tgk - malaysia vs mynmar)


senyum keriangan pas perut dah kenyang - burp...

n d way balik kami singgah dulu kat perhentian Guthrie sbb nak beli satay kajang utk maa..kesian plak kat maa sbb dah lama tak mkn satay..

sampai umah maa senyum lebar ajer sbb dapat mkn satay..

yahoo malaysia menang 3-1


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Post a Comment

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

0 kata hati:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi