Thursday, 11 September 2014

Rahsia nak menjaga kulit macam orang korea


mr.hubby cakap muka ena ada iras-ira pelakon Angel Eye
hehehehe ada ker...
apa yang penting nak kulit muka cantik macam artis korea
ena boleh anda semua pasti boleh jugak =)


Suka tengok kulit orang Korea? Nak kulit jadi cantik macam orang Korea? Mesti ramai nak kan. Yelah, putih, gebu, flawless, glowing dan berseri-seri. Lagi-lagi bila tengok drama Korea, rasa terbayang-bayang diri sendiri dalam drama kan?

Bukan mudah nak kulit putih cantik macam Korea. Cuaca kita panas, cuaca mereka sejuk. Kita makan berminyak-minyak, mereka makan yang kukus-kukus rebus je. Tapi ianya bukanlah mustahil. Masih ada harapan dan caranya. Cuma janganlah guna cara yang salah. Cara 'instant', sapu-sapu 2 ke 3 hari muka dah glowing sungguh. Kalau letak tangan sebelah dengan muka, macam warna tahi cicak. Perubahan ketara, tapi ada kesan buruknya.

Produk pemutih yang segera biasanya ada merkuri. Merkuri ini bahaya. Boleh menyebabkan lapisan awal kulit rosak. Dan meninggalkan kesan biji-biji merah dan kemudiannya bertukar menjadi hitam. Impian nak berkulitkan seputih orang Korea akan hancur, kerana keputusan dan tindakan yang kurang bijak. Taknak lah jadi macam nie kan...hasil nak cepat tapi makan diri sendiri.



cantikkan kulit orang korea

Berikut adalah cara-cara untuk mendapatkan kulit cantik macam orang Korea tanpa guna krim pemutih merkuri:


1-Rawat Kulit Pagi Dan Malam
Paling basic cucilah muka dengan pencuci muka yang sesuai. Jika memakai make up, tanggalkan make up menggunakan make up remover atau baby oil. Pastikan tiada yang tertinggal. Semasa mencuci muka, urutan muka dengan perlahan-lahan. Bagi melancarkan perjalanan darah pada bahagian muka.


2-Pemakanan Yang Sihat
Makanan yang mengandungi lemak dan garam yang tinggi boleh memberikan kesan tidak baik pada kulit muka. Jadi cuba sebaik mungkin untuk kurangkan pengambilannya. Boleh gantikan dengan makanan yang lebih sihat. Seperti masakan cara kukus, rebus atau panggang. Dan paling penting, pastikan seimbang. Serat adalah satu unsur yang penting. Ia membawa keluar toksik dari dalam badan. Toksik yang berlebihan boleh beri akibat pada kulit, terutama kulit muka.
Serat boleh didapati dari sayuran dan buah-buah. Atau boleh mengambil pelengkap makanan tambahan seperti Alfalfa Complex Shaklee.


3-Tidur Dengan Baik
Enjoy masa tidurmu. Tidurlah sekurang-kurangnya 6 jam sehari. Dapatkan tidur yang berkualiti. Iaitu jauh dari sebarang gangguan. Simpan telefon. Tutuplah televisyen. Elakkan fikir masalah sebelum tidur. Makin banyak masalah, makin banyak kerutan yang terhasil. Akhirnya, kulit muka akan kedut seribu.
Dan, tutupkan lampu ketika tidur. Ia akan menghasilkan hormon baik untuk beri pertahanan pada tubuh badan. Sekaligus menjaga sel-sel badan dari rosak.


4-Pengambilan Vitamin dan Mineral
Sumber terbaik adalah dari buah-buahan dan sayuran. Tapi malangnya, di zaman ini, agak sukar mendapat sayur dan buah yang segar. Jadi untuk melengkapkan khasiat ini, ambil makanan tambahan. Seperti Sustained Vita C Shaklee, satu tablet bersamaan dengan 7.5 buah oren. Vitamin C umum ketahui sangat baik untuk kulit. Menjadikan kulit kurang cela, tona sekata dan bersih.
Atau Vitamin E Complex, tinggi dengan kandungan anti-oksidan. Memulihkan kesan atau parut hitam akibat jerawat. Energizing Soy Protein (ESP) juga amat baik untuk kulit. Ia membantu meransangkan pertumbuhan sel-sel baru pada kulit. Jadi sel-sel rosak dan mati akan digantikan segera. Kesannya kulit tidak kering, nampak lembap dan gebu.


Kulit yang cantik dari dalam adalah semulajadi. Dari kulit yang dipakaikan bedak dan make up. Usah berselindung di balik make up. Hadapilah masalah kulit. Dan cubalah untuk membaiki kulit yang rosak. Impian dapat kulit cantik macam orang Korea, masih boleh dijadikan kenyataan.




Berminat??
Cepat-cepat hubungi Ena =)


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

2 comments:

  1. perkongsian yang sangat menarik dan bermanfaat. tq


    Rahsia Kulit Gebu

    ReplyDelete
  2. bimbang sangat kalu kulit menjadi tua sebelum usia... dek tak jaga pemakanan dan terdedah kepada pollution...

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi