Friday 21 January 2011

Minta Perhatian

bagi yang sudah ada pengalam
yang mempunyai anak lebih dari seorang
jom kongsi rahsia dengan aku


aku yang baru bergelar ibu anak dua orang
baru hadapi cabaran mencabar menjadi seorang ibu yang punya anak dua
aku memang respect pada kaum ibu
yang sanggup duduk di rumah dan jaga anak-anak di rumah
dan hadapi pelbagai jenis karenah anak-anak
yang kadang-kadang boleh botakkan kepala kita nie [paham-paham jea la]


umairah sejak menjadi kakak nie
ada sahaja benda yang nak aku marah pada dia
tak kesah la di maner-maner pun
kat meja makan ker
dalam bilik air ker
tengah makan ker
nak minum susu ker
nak tidor ker
nak keluar rumah ker
ada jea benda yg dia buat nak aku marah si umairah tu
memang la aku selalu ingatkan diri aku
apa yang dia try buat
aadalah untuk mencari perhatian aku sejak dah ada umar nie
aku try untuk bersabar
dn selalu beristifr
tpi sebagai manusia
tetap akan hilang kesabaran jugak
emmmm kena gak babap


kesian plak bila tengok si umairah dah kena babap
ialah motif utama umairah buat hal sebab nak aku tengok pada dia
tapi yang pasti bukan aku tak beri perhatian pada umairah
cuma masa yang ada lebih kepada umar
bila umar tidor baru aku dapat luangkan masa pada umairah
yang pelik bila umairah menangis time tu jugak la umar pun menangis jugak
nasib baik la mak aku ada
jadi dapat la aku pass sekejap umar pada wan dia
dan aku pujuk sekejap pada umairah
emmmmm kalau tinggal sorang-sorang di rumah
tak tahu la aku nak handle situasi nie macam maner


umairah nie plak makin melampau plak manja dia
kalau ikut mak aku dah naik lemak nie
hehehehehe korang ada tak tag line mcm nie dr mak korang
"dah naik lemak @ dah banyak lemak"
kalau umairah dah menangis tu
bila di pujuk lagi la melampai dia menangis
berguling-guling atas lantai siap ketukkan kepala dia atas lantai
kalau menangis tepi dinding kat dinding la dia ketukkan kepala dia
kalau aku angkat dia
memang meronta-ronta la minta dilepaskan
memang sakit perut aku kalau dukong dia time nangis ketontang nie
sebab tu la punca aku masih rasa skit lagi kat bahagian dalam perut
dukong dan angkat umairah
makan dan minum bertong air ikan haruan pun
takkan baik


korang ada petua tak macam maner nak lembutkan hati anak-anak nie
doa-doa yang mujarab untuk lembutkan hati anak




Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

7 comments:

  1. salam,

    tahniah dapat baby baru.. boleh masuk blog aizahkaman.blogspot.com . dia ada 4 org anak..

    ReplyDelete
  2. takda petua la...sok2 hilangla..kak okes jer ..cuma masa tu kena pandai2 bahagi kan dengan lancar

    ni blog baru kak www.micamairacollection.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. erm...aku xde pengalaman na tp aku tgk kakak aku sbb dia pun dh ade 2 anak...mmg bila ade anak yg kecik, anak yg sulong mcm terabai sikit...aku dpt tgk dia pun kelam kabut jugak nk handle 2 org anak dia tue..kalau duduk ngan famili okey lg lah..bleh mintak tolong handlekan tp kalau ko sefamili duk sndiri...pd aku suami kena mainkan peranan membantulah...jgn biarkan isteri ngadap kerenah anak sorang2..kena give n takelah krg ber2..aku rase itu yg terbaiklah...ini pendapat akulah...

    ReplyDelete
  4. emm shh nk ckp..sbb mcm fra pun, anak2 so far takde byk ragam sgt..

    kesian nya kat u sis..sabar lah ye..mgkin si kakak sedang belajar mysuaikan dgn keadn baru dia..

    ReplyDelete
  5. alamak.. mesti penat dan tension dan mencabar kan na? aku jua bakal menghadapinye..

    ReplyDelete
  6. alahaii..siannya dia. kadang2 baby memang macma tu dai rasa jealous sebab ada oranglain yang dpt perhatian dari ibu ayah dia. harap2 ini cuma sementara je nanti dia paham dah tu.. cuma kena cakap2 dengan dia kot? hehehhe..entah la... memang kena tanya pendapat orang yang ada anak lebih dari 1 ni.. ena jangan tensen2 pulak.. cool okehhh...

    ReplyDelete
  7. erm...ena.. x pe tabahkan hati..kuatkan semangat.. biase ar tuh ragam bebudak..bygkan aku nie yg mommy to d notty twin...hadoiiii...penat x hengat

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi