Wednesday 26 December 2012

Seharian Di HKL

hari nie semuanya bercuti
ialah Public Holiday kan
rasanya ramai yang ambil kesempatan nie untuk shopping baju anak untuk bersekolah
tapi bagi aku
semalam adalah hari aku seharian di HKL
melawat sepupu aku Herry yang terlantar di ICU

kami semua berkumpul di HKL
menemani Mak Lang dan Pak Lang
adik beradik mak dan sepupu aku cuba untu memberikan kata-kata semangat pada Mak Lang
mak lang sentiasa berwajah sunggul dan tidak bermaya

yang datang menziarah
family mak long
family mak ndak
family mak uda
family mok teh
bila berkumpul nie terasa hubungan semakin erat
mak cuba memujuk mak lang untuk makan dan beri kata-kata semangat
tapi hanya deraian air mata yang turun di pipi
semakin lebat air mata turun terus mak lang melarikan diri
aku yang duduk di seblah memang rasa kesedihan yang mak lang sekeluarga rasa
ialah melihat anak terlantar di atas katil
sambil wayar melilit keliling badan
hati ibu mana yang dapat menahan sebak

waktu melawat pukul 2.30pm
kami bergilir-gilir berdua untuk melihat herry
melihat keadaan herry
memang luluh hati dan perasaan
betapa cepatnya masa 3 minggu berlalu
cepat benar badan herry menjadi kurus
rambut sudah di cukur habis
bernafas dengan bantuan oksigen

tanya pada nurse yang ada di situ
keadaan herry memang kritikal
buat brain scan otaknya bergerak perlahan
malam nanti akan buat lagi sekali untuk lihat pergerakan otaknya
Ya Allah sedihya bila mendengarnya

umairah dan umar memang baik kelakuannya
tidak merengek dan tidak banyak ragam
mungkin dapat rasa kesedihan kami semua
jadi tidak menunjukkan kerenah sangat

dari kiri : dayah, mak long, yusof dan mak

umar yang berkepit sahaja dengan wannya
sebenarnya takut dengan usop
hehehehehe orang yang jarang jumpa memang umar akan duduk diam jea

lini dan sahril

peace yo dari aku yang bermata merah

sedang mak menemankan mak lang di ICU
aku dan anak-anak duduk di taman
tunggu sehingga jam menunjukkan pukul 7pm
sayang berkerja jadi menunggu sayang mengambil kami untuk pulang ke rumah

umairah dan umar


umar bersama Tok Uda
suka tengok gambar nie
so sweetttt

sampai di rumah pukul 9pm
sayang ajak makan pun
aku taknak
kepenatan sangat
anak-anak masuk dalam kereta terus terlelap
kesian kepenatan sangat
tidak tidor seharian

Ya Allah permudahkan segalanya untuk sepupuku ini
Amin



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

1 comment:

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi