Tuesday, 25 August 2015

Chalet Bajet di Pengkalan Balak Melaka

raya lepas kami sekeluarga menginap di chalet hajah mahawa
biasalah kami balik melaka memang ke sini jea kami menginap
ialah bila family dah besar rasa segan nak tidor rumah adik beradik mak
rasa macam menyusahkan
baik duduk hotel atau chalet ker
bebas nak buat apa
yeee dak =)

kenapa kami suka menginap di sini
yang paling penting murah
harga untuk semalam cuma rm60 sahaja
sangat selesa...
jadi nak menginap lama skit pun ok sebab harga murah jea kan

kami ada anak yang sangat-sangat suka mandi manda
memandangkan pantai hanyalah di hadapan chalet sahaja
jadi chalet nie adalah yang terbaik untuk kami sekeluarga..
entry kali nie ena taknak cerita pasal dalam chaletnya
sebab dah pernah cerita entry sebelum nie
jadi kalau ada yang nak tengok keadaan dalam chalet boleh klik pada link yang ena letakkan di atas nie yea...

kali nie ena nak strory pasal perubahan yang di bahagian luar
lebih selesa dari sebelum nie
bukan sebelum nie tak selesa
cuma bila ada perubahan untuk nak buat bbq
memang lagi sleesa dan mudah pada yang bercuti di sini...

raya yang lepas kami menginap di sini selama 3 hari 2 malam...
beraya dan balik dari beraya
kami mandi laut dan buat bbq skit
kalau datang ke sini tak perlu risau mana nak mencari makanan laut
sebab area situ ada pasar yang mejual segala jenis seafood
tinggal keluar duit jea untuk membayarnya
segar dan masih segar hehehehehe
kalau taknak masak-masak
belakang chalet nie ada kedai makan
jadi jalan kaki jea nak beli makanan..
sarapan pagi ker..makan tengahari ker atau pun dinner..
semuanya ada..

tapi bagi family ena
kami menag bawak segala-galanya
periuk..belanga..dapur..cerek air
hehehehehe kata nak bajet
mestilah berjimatkan
family besar kenalah bawak smuanya
asyik nak membeli jea memang kopak wallet dibuatnya =)

ok terpanjang lak mukadimah entry nie
hehehehhee
sorry terxcited sudah
ok jom scroll pic ena di chalet hajah mahawa

nie chalet semalam hanyalah rm60.00
hah murah jea kan
ok sangatlah
dalam pun simple jea
bergabung untuk 2 chalet...


adik-adik ena yang lepak di serambi luar
sejuk dorang cakap
dalam chalet ada katil dan ada xtra tilam
jadi adik-adik ena nie angkut tilam dan tidor di serambi
padahal dalam bilik kosong jea
kami jea yang perempuan-perempuan tidor dengan anak-anak
wpun takder aircond hanya berkopas dalam chalet
nyamuk takder yea..sejuk jea

yang chalet berwarna pink tu
biliknya ada aircond
semalam rm120.00
ok jugakkan harganya
kami memang suka menginap di chalet kayu nie
best..macam dolu-dolu jea rasanya


deretan chalet kayu..
comel jea kan...
umairah dan umar memag asyik turun naik tangga jea lah
xcited dapat main tangga
kereta boleh parking depan chalet yea
senang nak angkut barang-barang hehehehhee


ok perubahan yang ena bgtahu tadi
nielah dia
sudah ada tempat berbumbung untuk rehat dan buat bbq
kalau hujan tak perlulah risau kena hujan
sebab skang nie tempatnya sudah berbumbung
nak lepak sampai tengahmalam pun boleh

keadaan bawah bumbung
ada tempat untuk duduk
dan tempat untuk buat bbq
sambil buat bbq
boleh tengok anak-anak mandi laut
kawalan depan mata jea


terus ke pantai
sebab tulah kami suka datang ke sini
pantai depan chalet jea


pemandangan dari pantai mengadap chalet
cantikkan


pantainya bersih dan terjaga
kalau ada yang nak memancing ikan
boleh pergi ke hujung batu tu


ada nelayan turun
kalau bernasib baik boleh la beli ikan terus dari nelayan
boleh dapat harga istimewa
kami dapatlah beli ikan pari dan ketam
segar dan dapat beli harga murah jea

mak lah chef utama kami
hehehehhee siap bawak periuk nasi lagi
hehehehehe
jangan lupa bawak dapur yea..
apa-apa pun bole masak kalau yang asas ada =)


kalau dapat berendam 1 hari pun boleh
umairah..pija..umar..sofea..
semuanya hantu berendam hehehehehe


kalau nak berjimat
kalau nak bajet
kalau nak selesa
kalau nak mandi terus dari depan chalet
rasanya semuanya ada di sini..

best...
kalau ada yang nak datang bercuti ke sini..
boleh la booking melalui no phone nie yea...
ena tak dapat apa-apa pun
tolong promote jea =)

Chalet Hajah Mahawa
06-3845497
011-23378988

selamat bercuti semuanya =)



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

7 comments:

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi