Saturday 27 August 2011

Kuih Sepet @ Kuih Kapit Apa-Apa Pun Tak Kesah

salam hari sabtu


hari nie aku masih lagi bekerja huhuhuhu


aku rasa ramai yang sudah pulang ke kampung halaman


betul tak :D


malam nie kami akan balik ke Sijangkang


sayaang nak bayar zakat di kampungnya


hari ahad malamnya baru balik ke Sg.Buloh semula


hari isnin baru dapat mengemas rumah mak


emmmm mesti kepenatan


malam raya balik semula ke Sijangkang


Esoknya pagi raya akan balik ke Melaka


semoga apa yang di rancang akan mengikut apa yang kami plan


InsyaAllah semoga selamat semuanya






pagi nie sebelum nak pergi ke tempat kerja


tengok mak di luar tengah membuat kuih sepet


kalau korang panggil kuih aper yea


ader setengah orang panggil kuih kapit jugakkan



kuih sepit nie fov nasir


umairah pun macam suka kuih sepit nie


banyak jugak si kecik tu makan


tapi nasir nie banyak songeh


sebab dia nak kuih sepit yang di bakar dengan kayu api


taknak guna oven sebab dia cakap tak sedap


bagi aku sedap jea tak kesah la bakar guna aper pun


aku cuma kesian pada mak ajer


ialah berpanas untuk buat kuih sepit nie


aku nak tolong, aku bekerja plak hari nie



mak tengah membakar kuih sepit



cara lipatan pun nak yang jenis bergulung



jenis berlipat taknak



sebab tu la aku cakap nasir nie banyak songeh sangat-sangat



nanti kawen kesian bini dia nanti



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

2 comments:

  1. mak sanggup buat apa saje kan unutk anak.....

    sedapnyer kuih sepit.....my feveret tu.....

    ReplyDelete
  2. wah..susah tu buat kuih sepit nie..arwah nenek ayu dulu, masa ada tak pernah miss buat kuih bahulu..tradisional way lagi.yg bakar guna sabut tu..cedap..now kami beli jer la..

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi