Monday 28 October 2013

Vitamin Shaklee untuk Kanak-kanak

= = = = = = = = = = = = = = = =
Set Vitamin Untuk Si Manja
= = = = = = = = = = = = = = = = 
--sekiranya simanja anda sering--
  • Sering Demam
  • Kurang selera makan
  • Sering sembelit
  • Ada asma
  • Tidak fokus dalam kelas
  • Sering selsema dan batuk
  • Kurang berat badan
  • Obes

Kepentingan Vitamin Untuk Anak
Dalam menghadapi gaya hidup moden ini mampukah kita memastikan keperluan vitamin kita mencukupi, tambahan pula dengan kebatasan masa mengurus kerjaya dan rumah tangga kita sememangnya tidak cukup tangan untuk menyediakan makanan yang betul-betul berkhasiat untuk diri sendiri mahu pun keluarga kita.

Apa akan terjadi kepada anak-anak kita? Maklum sajalah kita memang seharian suntuk di tempat kerja. Dapatkah kita meluangkan masa untuk memberi kasih sayang sepenuhnya kepada anak kita? Bercakap mengenai kasih sayang kepada anak salah satu konsep kasih sayang  adalah memastikan keperluan nutrisi permakanan yang lengkap dengan khasiat dan vitamin kepada anak kita.

Sebelum itu mari kita baca kepentingan vitamin untuk kanak-kanak

Dari kelahiran hingga umur 3 tahun, perkembangan otak amat peka terhadap pemakanan bayi dan 75% daripada kapasiti otaknya berlaku dalam tempoh yang genting ini.
Selepas umur dua tahun, pengambilan makanan berlemak seharusnya diambil dalam kuantiti sederhana rendah untuk mengelakkan penyakit jantung, kegemukan dan masalah kesihatan yang lain.
Pada umur lima tahun, 90% daripada perkembangan otak kanak-kanak telah lengkap.
Antara umur 11 dan 16 tahun, satu peningkatan yang besar dalam tumbesaran biasanya berlaku dengan peningkatan berat badan dan pertumbuhan otot yang ketara.

Tanggungjawab ibu akan bertambah berat bila memikirkan berapa kilo sayur kena makan ni? apa jenis lauk ikan, daging atau ayam kena beli? Bagaimana dengan proses penyediaan makanan pula. Bolehkah kita memastikan zat-zat vitamin yang terdapat dalam makanan itu kekal atau hilang? Stress dan memang stress bila kita fikir deep macam ni. Betul tak?


Dari kajian menunjukkan pelbagai masalah kesihatan kanak2 termasuk asma dan ekzema berkait rapat dengan pemakanan – pengambilan ikan dan bijirin. Kajian yang dibuat ke atas 598 kanak2 menunjukkan peningkatan terhadap kesihatan kanak2 yang menghidap masalah di atas setelah menambah pengambilan ikan dan serat, manakala menambah pengambilan buah dan sayur tidak membantu untuk mengurangkan masalah mereka.


Jadi, apa yang anak kita perlukan dari sumber ikan dan bijirin tu? – Protein,Minyak ikan, Serat.

Namun, menurut environmentalist, pengambilan ikan yang banyak boleh memberi kesan buruk kepada kesihatan kerana kandungan logam berat seperti merkuri akibat pencemaran air laut. Jadi, dari mana kita nak dapatkan kebaikan protein dan minyak ikan ni? Info

Sesibuk mana pun kita sebagai ibubapa, keperluan makanan anak jangan diabaikan. Bagi mengurangkan bebanan dan keluh kesah ibubapa,  di sini saya mengesyorkan untuk mengambil makanan tambahan atau vitamin sebagai keperluan nutirisi makanan lengkap untuk  anak mereka. Justeru itu saya mencadangkan beberapa  vitamin untuk kanak-kanak seperti berikut.

Omega Guard
♥♥Merupakan minyak ikan terbaik . Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.

Meal Shakes
Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
Rendak lemak dan rendah glisemik
Sumber protein dan kalsium
Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur
sesuai bukan sahaja untuk kanak-kanak tetapi... Ibu menyusu yang mahu menguruskan badan, Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang, Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil dan Warga tua

Setiap bancuhan Shaklee Meal Shake memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin/ galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat. Ia adalah pemakanan tambahan yang lengkap.

Chewable Vita-C 100mg
♥♥Menguatkan Fungsi Imunisasi. Tubuh badan anda boleh melakukan banyak perkara, tetapi ia tidak boleh membuat atau menyimpan vitamin C.

Membantu mengekalkan pertahanan semulajadi tubuh badan
Membantu anda menjaga kesihatan gigi dan gusi serta struktur tulang. Ia sangat penting bagi gigi yang kuat dan gusi yang sihat
Meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging
Untuk kesihatan tulang, gigi, gusi serta juga struktur am tubuh badan

Secara ringkas
♥♥Kanak-kanak bawah 1 tahun – minum susu ibu dan mendapat khasiat dari susu ibu yang diminum.
Kanak-kanak 1-3 tahun – ambil mealshake sesudu sehari yang dicampur dengan air sejuk atau suam. Boleh ambil Omega Guard. Omega Guard juga dikenali sebagai vitamin 'pecah' oleh kanak2 krn perlu pecahkan kapsul dulu sebelum dipicitkan ke mulut. Juga boleh ambil soy protein (ESP) dalam kuantiti yang serupa.
Kanak-kanak 4 tahun ke atas – mealshake, omega guard, dan chewable Vita-C.

Peringatan: Kena pastikan anak tiada alahan protein soya kerana Meal Shake Shaklee adalah soy based.

Mari dapatkan khidmat nasihat percuma untuk kesihatan anak2 dengan pembelian di Zarenaheeney Vitamin Shop.

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi Ena di:

Zarena Heeney
sms/whatsApp: 012.2449373
Emel : zahriff@gmail.com

Ibu kepada Umairah Zahrah dan Umar Zahriff 

--umar yang aktif--

--umairah yang sudah makin berselera untuk makan--
badan kurus sangat



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

1 comment:

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi