Thursday 2 February 2012

Facebook ada Kebaikan Atau keburukkan

Facebook atau nama singkatannya FB
memang sudah jadi obsesi rakyat malaysia
dan tidak ketinggalan di negara luar juga
aku rasa kalau sehari tak jengah FB
memang korang tak senang dudukkan
tapi bagi aku aku lagi tak sennag duduk kalau
tak buka blog kesayangan aku
FB boleh lagi la tahannya kalau tak menjenguknya

tapi lepas tengok citer drama malam tadi tv9 - Aku, Dia dan FB
pelakonnya Dira, Fouziah Gaus, Akashah dll - tak ingat nama pelakon lain
kisahnya isteri2 nie nak try test acu cuba untuk tgk suami msg2 takkan curang
atau tidak kat dorng
jadi add la suami kawan nie untuk tgk akan layan ataupun tdk
tapi masalahnya si suami nie memang kawan baik jd dorang pun layan kan jea la isteri percubaan nie..nak tgk jugakkan
tapi finally msg2 pun mmg curang..cuma kesian pd fouziah la sebab dia mmg sayangkan suami dia, tapi suami dia yang curang dgn kawan dia laks
emmm tu la main-main lg tentang hal nie
cari bala sendiri namanya nie

ok berkisah semula persolan permulaan yang aku tanyakan
adakah FB nie membawa kebaikan atau keburukkan
bagi aku terpulang pada individu
kalau niat dia hanya nak berhubung semula dengan rakan lama-lama untuk bertanya khabar
aku rasa ok jea
tapi kalau niat tu nak berjumpa semula rakan lama untuk mengungkit semula kenangan lama masa bercinta cintun dahulu, aku rasa baik lupakan sahaja
memang akan meruntuhkan rumahtangga sendiri
ialah kadang-kadang tu sebelum kita berkahwin dengan suami kita skang nie
pasti ada cinta terdahulu yang kita terpaksa lupakan disebakan permasalahan yang tidak dapat dielakkan..kahwin paksa ker, atau paling mudah jodoh tak panjang
bila berjumpa semula di FB cinta yang dahulu berbunga semula
ialah tiap-tiap hari sembang takkan la hati tak berbunga semula kan
jadi finally penceraian berlaku

ada juga kes yang baru pertama kali berjumpa di FB
ayat baik punya hati jadi cair juga
ialah suami nie kalau sudah berkahwin ayat cair dahulu terus dilupakan setelah berkahwin
jadi isteri nie masih dambakan ayat-ayat power suami dahulu dan rasa kesunyian
mencari jalan salah dengan mendambakan ayat cair lelaki lain
jadi di sini diri sendiri juga dipersalahkan

bagi aku FB membawa kebaikan
ialah di FB jugak bidang business terbuka luas
gunakan sahaja dengan sebijak mungkin
sebab tu la pucuk pangkalnya hati kita
curang dalam diam tetap curang namanya

jadi fikir-fikirkan la


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

4 comments:

  1. aku skrg nie betul2 xde mood sgt na tuk dua² medium tue..bukak pun xlama pastu terus sign out...

    ReplyDelete
  2. betui tu kalau disalah gunakan byk keburukan dr kebaikan

    ReplyDelete
  3. zura - sama la aku buka pun sekejap jea..nak tgk apa2 yg patut

    ReplyDelete
  4. k.atty - betul tu k.atty..gunakan dgn akal yg waras bukan dgn nafsu semata-mata

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi