Wednesday 1 February 2012

Harga Barang Keperluan Semakin Meningkat

malam tadi beli barang dapur dan stock bahan buat kuih
perasan tak korang
setiap bulan kita kan beli barang yang hampir sama
tapi setiap bulan bila bayar bil confirm harga akan meningkat
malam tadi beli minyak masak pun
kena pemantauan
seorang hanya boleh beli 2 paket jea
emmm nie nak naikkan harga lagi la
fenomena malaysia macam nie la
bila barang dah susut dan susah nak di cari
tak lama tu confirm harga barang tu akan naik
aku pernah bertekak dengan pekedai
tanya minyak mana
pekedai cakap takder stock
"nie takder stock atau korang sorok barang, nak kena report yea" aku
pekedai tu dah terkebil-kebil pandang aku
esoknya aku datang ada jea minyak
memang sorok minyak betul la pekedai tu

bila kita bising-bising harga makin naik
kerajan minta kita berjimat-cermat
nak jimat cermat dari segi apa lagi
kalau semuanya memang keperluan asas yang memang kita kena beli
nak taknak kita nie ikut jea la


tepung gandum seguni
gula beli bundle
kentang dan bawang pun beli bundle

umairah kalau sampai di kaunter kalau tak mengambil
apa yang patut memang tak sah
ada jea benda yang dia nak

barang dapur yang memang kena beli setiap bulan
setiap bulan mesti up jea harganya
gaji kalau up lagi takper la jugak

kelaur dari NSK umairah mesti dah berlari-lari ke mesin bola kecik nie
aku geram jugak dengan mesin-mesin nie
bukannya murah
sekali masuk kena letak RM1.00
kena plak masuk duit syiling RM0.50 dua keping
mana plak aku nak korek duit syiling .50 sen tu
minta tukar pun takder gak
yang umairah nie dia nak tetap la nak jugak
aku senang jea tinggalkan dia jea sorang-sorang kat situ
tapi aku tetap pandang ke belakang
tak sampai 5 langkah confirm umairah akan ikut aku jugak
sambil-sambil tu nangis la
air mata takder suara nangis jea kuat

seyes aku cakap
aku memang benci dengan mesin nie
kalau aku nak singgah kedai runcit kalau ada menatang nie
memang aku tak turun terus jea cari kedai lain
ialah hadiahnya dalamnya entah apaapa
kalau RM1.00 baik beli makanan
jajan pun takper la lagi

korang suka atau benci mesin bola nie...



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

2 comments:

  1. huh!! X suka jugak!!! nasib lah my anis tuh X bape minat ngan mesin tuh.. dia lagi minat naik menan yang masuk syiling 50 sen pastu kuar musik n gerak2..

    ReplyDelete
  2. nafira - tu pun umairah suka naik gak..pantang nampak mesti nak naik..geram btl la

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi