Friday 24 February 2012

Sudah Sampai Serunya Adik Lelaki - Sobri

 sampai seru siapa erk
sudah tiba saatnya
anak bujang mak aku nak memasuki alam perkahwinan
sobri la saper lagi
malam tadi selepas isyak
kami 3 buah kereta bergerak ke rumah pihak perempuan 
merisik menyempurnakan adat
ialah bercinta dan berkenalan sudah
merisik tetap merisik

dengan berbekalkan cincin belah rotan untuk merisik
dan sebekas kuih ondeh-ondeh kuih melaka - emmm tahu la mak dari melaka
kuih pun pilih yang nama kuih melaka :p
aku tanyak jugak pada mak naper nak bawak kuih
mak cakap biarlah kita datang dengan kemanisan
elok untuk memulakan perhubungan
aku yang dengar hanya cakap ooooooo

sobri bersama dengan mak
pegang sedulang bekas kuih ondeh-ondeh kuih melaka
senyum meleret jea

kami sekeluarga
sayang tak dapat join sebab kerja
nasir plak entah mana hilang - jumpa kawan la tu
nie adalah 1st time kami pergi merisik
sebelum nie family aku hanya menerima undangan merisik jea eheh
ialah dua-dua anak perempuan kan

 adat merisik nie bagi aku dan family
caranya sempoi jea
cuma ayat nak menyunting bunga di taman tetap di guna pakai
tak hilang dek masa tak luput dek hari - hampeh betul aku punya bahasa
confirm bahasa aku linkup kahkahkah

jadi perbincangan malam tadi
majlis pertunangan akan diadakan pada 1May
hantaran 7 berbalas 9 dulang
akan di beri kain untuk kakak dan abangnya
sebab bakal tunang sobri nie melangkah 3 orang sekali
atasnya semua belum kahwin lagi
ambik ko lompat terus ke 4 tu

jadi lepas nie sobri
mencari ko duit untuk kahwin nanti
cari jugak ilmu nak kahwin
jangan ingat sudah masuk ke alam perkahwinan nie mudah dan senang
banyak dugaan dan cobaan akan ko hadapi
kuat atau pun tidak jea korang akan bertahan

upacara berakhir dengan jamuan ringan dari tuan rumah
kami dihidangkan mee kari
sedap
nak tambah lagi malu plak

penutup cerita lihat pada wajah umairah
aku rasa aku potong rambut depan umairah macam tobek jea
tak serata pun
huhuhuhu cian anak ibu
tak cantik jadinya rambut depan
aduhai rambut cepat la panjang 

salam


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Post a Comment

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

0 kata hati:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi