Saturday 4 February 2012

Lunch Di Johny's

 selepas menghantar kuih di Hospital
mak ajak makan sekali
jadi singgah dahulu shopping complex belakang mydin selayang
tak ingat apa nama shopping complex nie
memandangkan pagi memang tak sarapan
jadi terus ajak mak makan di Johnny
tapi dengan ada umairah, pija dan umar
memang hari biru jadinya tempat kami makan
nasib baik la aku memang ajak makan di meja
yang berjauhan dari orang
jadi kalau aku nak jadi tarzan
tersorok la skit eheh

bukti kami makan di sini

 geram jugak dengan telatah dengan budak berdua nie
ialah di susunnya pinggan mangkuk di belakang seat tu
pastu main masak-masak di situ
haih terus darah tinggi aku nak mencanak naik
nak marah orang hujung-hujung dah senyum-senyum tengok kami
alahai anak
nasib baik la perut mak long korang nie tengah kebulur
sabarkan jea la hati aku nie

 mak pandai
bawak umar pusing-pusing di luar
jadi selamat skit dimalukan oleh cucu-cucunya
alahai umairah
alahai pija

 minumam kami pun tak sempat nak habiskan
sebab nak makan cepat-cepat jea
dan blah dari situ cepat-cepat

 telor tu sebenarnya sudah masak
cuma umairah trus jea ngap masuk ke dalam mulut
pastu tanya
"ibu napa telor nie sejuk"umairah
"belum masak lagi la"aku
terus sengih pandang aku
tu al tak boleh nak sabar skit

umar bila dapat makan nasi goreng senyap la skit
budak kecik nie akan senyap kalau ada makanan depan mata

 Lini la yang jadi pelayan on that day eheh
masakkan semuanya ke dalam bowl
aku cuma senduk dan masuk ke dalam mangkuk
dan ngap masuk ke dalam mulut hehehhehe

sebelum balik snap gambar diri sendiri dahulu hehehehhee

kalau makan di luar
meja kami kalau tak bersepah memang bukan kami la
sampai ke bawah-bawah la makan jatuh ke lantai
adoyai memang la kalau ada anak yang tengal menakal time skang nie
susah nak control
nak-nak plak babahnya takder
lagi la perangai tu tak mendengar kata ibu dia
buat suka-suka hati jea
aku cengilkan mata pun buat tak tahu jea

naik darah aku dibuatnya


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

1 comment:

  1. itu namanya selayang mall lah ena....hehehehe rajin ko g johnny ngan bebudak tue, kalau aku mmg xlah mau ngan aku² jadi tarzan....hahahah

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi