Wednesday 4 September 2013

Dugaan untuk aku

dugaan di petang hari
semalam balik dari kerja
punch card macam biasa
cuma petang semalam aku balik kerja pukul 6petang
ada kerja yang perlu disiapkan

terus masuk dalam kereta
start enjin kereta
tapi leka tengok wechatt
borak dengan sepupu
tetiba ada uncle cina datang ke tingkap aku dan ketuk cermin dengan perlahan
tunjuk pada tayar kereta

aku turun kereta
dan terserlah yang tayar kereta aku kempis
try call sobri..dia ada di ofis lagi
nak call nasir..tetiba kredit habis laks
emmmm nasib baik boleh wechatt
terus jea tanya di situ
nasir pun ada di ofis lagi
tanya dayah..dia melawat ayahnya di hospital
jadi semuanya takder di rumah lagi
sebab nak call, nak minta tolong ambilkan umairah dan umar
kesian mesti tinggal dorang jea di nursery

nasib baik bengkel dengan ofis dekat sahaja
jadi minta pomen datang betulkan
tapi pomen suruh bawak kereta slow-slow datang ke bengkel
aku tawakal jea bawak kereta yang tayarnya kempis

selamat jugak sampai ke bengkel
pomen check beritahu yang tayar aku dah pecah
nasib baik tayar pecah masa parking
bukan masa tengah drive
Ya Allah, kalau jadi masa tengah drive tak tahu la macam mana keadaan aku masa tu

jadi tunggu jea la pomen tu tukar tayar spare
kena beli tayar baru untuk letak dalam bekas tayar spare
huhuhuhuhu
buat tukar tayar dan pam angin untuk tayar yang lain
cuma ambil masa 20 minute jea
kena charge RM10.00 fuhhhhhhh lega :)

sampai di nursery pukul 7 lebih
memang sah tinggal anak-anak aku sahaja
kesian anak ibu

sambil masuk ke dalam kereta macam-macam soalan umairah dan umar tanya
siap tengok tayar lagi hehehehehe

emmmmm dugaan kan
dah lah hujan
memang la
cuma aku terdetik di hati
takper nie dugaan aku untuk hari nie
esok pasti ada berita gembira untuk aku
In Sya Allah

--keadaan tayar kereta aku yang pecah--
bahagian depan sebelah kiri

--pomen yang sangat baik hati--
siap tengokkan tayar yang lain sekali

--jom kita amalkan--






Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

7 comments:

  1. fuh..nasib baik ada pomen, anne plg takut kalo psl bnda emergency xde sape nk tolong.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah ..xde kejadian tak diingini kan ena..

    takecare.

    ReplyDelete
  3. nasib baek la sempat smpai bengkel..spe la yg nk tlg kn..dah la time ujan.. kne la berdikari.. syukur sume selamat..

    ReplyDelete
  4. nasib baik tak jadi apa2 ena... farah pernah sekali dengan preggy2 di tengah2 highway...boleh cenggitu?

    ReplyDelete
  5. nasib baik ada yg perasan . klu x blh jadi trajedi . syukurlah ...

    ReplyDelete
  6. dugaan betul kan.. tp syukur sangatsangat bukan pecah mase kerete tengah berjalan.. boleh hilang kawalan..

    ReplyDelete
  7. sib baik xde pepe kan.. klu teman yg kena mesti dah kalut sorang2..

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi