Friday 27 April 2012

Duit Syiling Baru

koleksi duit syiling yang terbaru nie
baru cukup kini
dari 5sen sehingga ke 50sen
apa pendapat korang dengan duit syiling yang baru nie
emmmmm bagi aku
aku lebih suka dengan duit syiling yang lama
lebih-lebih lagi duit syiling 50sen yang lama
sebab besar
dan aku ada tabung yang aku simpan hanya 50sen sahaja
lepas nie no more duit syiling 50sen lama la nampaknya

aku suka duit syiling yang lama
sebab ciri-ciri tradisional yang ada di belakang duit syiling lama
5sen - gasing
10sen - congkak
20sen - tepak sireh
50sen - parlimen

duit yang baru nie aku tak nampak
apa motif yang ada di sebalik duit yang baru
tak nampak ciri-ciri kemelayuan di sebalik duit syiling tersebut

lagi satu duit syiling yang baru nie macam menyusahkan pengguna
ialah kalau nak guna mesin yang menggunakan duit syiling
sebagai contoh 50sen
memang tak boleh nak masuk dengan duit syiling 50sen yang baru
jadi aku rasa duit syiling yang baru nie tidak mesra alam sebelum di buat
emmmmm pendapat aku la

koleksi duit syiling yang aku simpan kini
yang paling susah aku nak dapat ialah syiling baru 50sen
nie dapat pun dari Exec aku Sabri
ada ker patut dia bagi aku 50sen
tapi bagi pada dia RM5.00
amboi banyak cantik
tapi bila aku nak pulangkans emual duit 50sen nie
terus dia cakap..ambik la
hehehehehhe thanks sabri
nanti Ena belanja Bfast yea :p


peace dari aku

pendapat korang dengan syiling yang baru nie?
suka atau tidak suka..
anda tentukan



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

5 comments:

  1. wah...lengkap semua dah..
    baju kurung Ayu Ibu yg jahitkan.kalu baju kurung moden je tempah...tu yg senang tu..

    ReplyDelete
  2. hurm.... suke kumpul syiling ek...bagus, disamping tu boleh gak menabung kan, heeee~

    ReplyDelete
  3. 50 sen je tkde koleksi lg..yg lain smua dh ada

    ReplyDelete
  4. zie more prefer syiling lama. yg baru ni ringan can token je...hehe

    ReplyDelete
  5. Saiz duit syiling baru dikecilkan untuk menjimatkan kos syiling tersebut. Selain dari itu, duit baru 50 sen ditambah dengan ciri-ciri keselamatan. Tahukah anda duit lama 50 sen tu ada banyak duit palsu sebenarnya? Itu sebab utama BNM mencetak syiling baru.

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi