Thursday 12 April 2012

Gempa Bumi Di Acheh, Amaran Tsunami dan BBQ

aku baru tahu ada gegaran gempabumi di Acheh dalam pukul 6lebih
tahu pun selepas tengok berita di TV
pastu sambung tengok berita pukul 8.30pm
tengok di berita memang menakutkan
gegaran boleh terasa sampai di malysia
rata-rata yang duduk berdekatan tepi laut dan berada di bangunan yang tinggi
boleh terasa gegarannya dalam 5minit ke 10minit
tengok berita keadaan di Acheh memang huru hara
semua orang nak selamatkan diri
tapi kali nie ramai yang selamtkan diri terus menuju ke rumah Allah - masjid
ada yang berdiri luar rumah sambil peluk erat-erat anak masing-masig - sedih aku tengok time nie

amaran tsunami turut dikeluarkan di malaysia
seperti Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Kedah
sehingga ke pagi aku dengar amaran tsunami sudah di tarik balik
harap semuanya dalam keadaan baik - Amin

malam tadi selepas solat magrib
adik beradik dan ipar sibuk hidupkan api
untuk nak membakar ayam dan ikan
aku tak la menolong apa sangat
ialah dah terbaring jea di depan tv - meroyan nak muntah
aku kena gak rasa gegaran
tapi gegaran aku kena di kepala jea :p

yang menghidupkan api
dan jadikan kayu arang jadi bara
sudah semestinya orang lelaki
yang perempuan duduk di tepi jea :p

antara kawan-kawan umairah
Adam, Yen dan Puteri

umar bab meratah ayam
bagi la pada dia
duduk diam-diam jea sambil mulut mengunyah

cian pija
sebab tengah demam sama macam mak longnya
tengok la tu kurus melidi jea aku tengok
makan ubat pun payah menangis taknak makan ubat
sampaikan suara pun takder dah
terus serak jadinya

ayam bakar
ikan bakar
nasi daging
daging masak kicap
acar
sambal asam
perghhhh skang nie aku tengok dah terliur
malam tadi aku tengok
masuk skit jea dalam mulut terus rasa nak muntah
emmmmm penangan orang tak sihat

apa-apa pun memang dah lama family aku tak buat bakar-bakar nie
layannnnn
semoga cepat sembuh pija
jangan degil makan ubat tau


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

1 comment:

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi