Thursday, 14 November 2013

Melaka Senonim dengan Apa...cer Teka cer Teka :)

hah korang mesti boleh teka punya kan
melaka sudah semestinyalah senonim dengan Cencalok dan Belacan
hehehhehe saper yang jawab betul tu
tepuk tangan untuk diri sendiri yea
takder hadiah pun :)

sebelum balik kami singgah sekejap di Pasar Masjid Tanah
aku suka beli di sini
kalau nak beli cencalok
sebab cencalok di sini semuanya baru-baru
kalau nak pilih cencalok...rahsianya kalau udang geragaunya still warna pink
tu tandanya cencalok masih fresh
jangan sekali-kali beli cencalok yang sudah berwarna choc yea
tu memang dah lama sangat

sambil beli cencalok dan belacan
mestilah beli kudapan sekali
macam-macam jajan ada
beli jea apa yang nak di makan
3 bungkus RM10.00 jea
murahkan

--hah pilih jea apa yang korang nak makan--
aku suka beli cakar ayam dengan kuih bahulu
sedapnya

--skang nie ada cencalok yang dah siap ada cili api--
tinggal nak perah dengan asam limau jea
pastu ada cencalok versi sotong
tapi aku tak suka versi sotong tu sebab rasa hanyir kuat sangat
aku lebih suka lagi cencalok yang kosong jea
nak makan cuma tambah cili api, bawang dan perah skit asam limau
makan dengan nasi panas perghhhhh memang 2x lah aku makan nasi hahahahaha

--belacan melaka pun memang sedap tau--
masak asam pedas melaka mesti nak letak belacan skit
barulah sedap terangkat asam pedas yang kita masak :)

--mak yang tengah memilih--
umairah macam biasa mestilah nak jajan
umar tengah pau wan dia belikan buah manggis :)
biasalah kalau pau confirm dapat punya

cuba pau dengan ibu dengan babahnya
emmmm jangan haraplah boleh dapat :p

--mr.hubby yang sangat sporting--
umairah memang suka senyum macam tu kan

--aku yang makin tembam rasanya--
korang rasa :)
tapi yang pasti kulit muka makin bersih...
rahsianya : ESP dan GLA Shaklee :)

--umairah yang tetiba nak buat pokok kelapa atas kepalanya--
teringat masa umairah masa baby dulu
suka sangat aku buat tocang pokok kelapa pada rambut umairah :)

wahhhhh rindunya nak ada baby skang nie
tetiba laks yea
huhuhuhuhuhu puasa setengah hari jea hari nie..
pukul 1lebih tadi period datang
uwaaaaaa kecewa sangat

pada yang berpuasa
selamat berpuasa sahabat-sahabatku semuanya :)



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

18 comments:

  1. Dah dekat sangat pasar ni dengan rumah akak hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yea ker kak..
      klu tahu blh sggh minum petang hehehehhee

      Delete
  2. Eh kat sini pun ada jual cencalok tau, tapi I tak reti la nak makan cencalok, kalau budu laju jer :D:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yea ker....sedap tau cencalok nyum nyum nyum buat terliur jea semula tgk gambar cencalok nie
      budu ena tak reti laks nak mkn

      Delete
  3. fiza tak pandai nk mkn cencalok kak ena..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu tak dpt cencalok tu hahahahahha
      bg kat kak as dgn abg zul jea

      Delete
  4. meriahnyaa..jualan...cencalok pun ada pelbagai versi... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah mcm2 ada tau
      plg best bab jajan la
      sedap2 jea semuanya

      Delete
  5. Assalamualaikum...

    Bagi sofia, bila sebut melaka je...sofia akan terus terbayang jonker walk...hehehe

    regards,
    Triplesmiley

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi jonker walk dah ttp
      tak best la kan

      Delete
  6. sedapnye cencalok.. fifi selalu beli dekat telok mas.. depan sekolah lame..

    ReplyDelete
  7. x pernah lagi makan cenccalok.. apa rasanya yea..

    gula melaka tu hubby teman pernah dapat ole2 from bos dia, teman dah guna buat kuih buah melaka pun masa bulan posa ritu.. hee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap tau azlina
      perahkan dgn asam limau..potong bawang pastu potong cili api
      mkn dgn ikan bakar
      perghhhhh membuka selera la

      Delete
  8. Kalau tak de org gatal ni, dah tentu ain cuba makan ... ni kang nak taruk belacan, gatal kaki.. nak makan cencaluk gatal hidung... hai hai hai..

    walaupun org melaka, ain tak pernah mkn cencaluk. hari tu icah try makan cencaluk. dia buka je botol meletup! pastu bau busuk.. hahahaha Semua org lari tak nak dekat dengan dia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahhahaha lawak jea
      dah ambil alfalfa blh la mkn skit2 benda gatal2 nie
      try tengok gatal lg tak

      Delete
  9. pasar masjid tanah? kat belah mana tu kak?
    husbnd sy mmng orng msjd tanah..hehe

    ReplyDelete
  10. saya tak berani nak mkan cencalok..haha..
    kalau orng perak terkenal ngan tmpoyak, tp saya dah duk perak lebih 10tahun pun xlalu nak mkan tmpoyak.. pening terus kpla..hehe

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi