Tuesday, 26 November 2013

Resepi Mudah Macaroni Cheese Tekak Melayu

tajuk entry punyalah dasyat hehehehhe
tekak melayu tu
tak agak-agak kan

sebab adik Sheila Salim ada menanyakan resepi macaroni cheese nie
tu yang merajinkan diri buat resepi nie tepek dalam entry
mana tahu ada sesaper nak buat kan
tapi nie bukan resepi ikut werstern tau
nie resepi main ikut tekak sendiri jea
hehehehehe

--adik Sheila Salim bertanya--
kak ena menjawab hehehehehhe

--macaroni cheese lepas keluar dari oven--
cheese masih mencair lagi

--rupa macaroni dengan cheese diaatasnya--

Bahan-bahan :
-Macaroni : tak kesah jenis yang melenkong ataupun lurus [2 gengam]
-daging hancur
-sayur campur : boleh digantikan dengan cendawan butang
-cili sos 2 sudu
-tomato puri
-4 ulas bawang merah : dihiris
-3 ulas bawang putih : dihiris
-cheese

Cara Memasak :
- tumis bawang putih dan merah sehingga harum
-masukkan cili bos masing sehingga garing
-masukkan daging hancus
-dah garing sedikit daging, masukkan tomato puri
-dah sebati semuanya masukkan sayur campur/butang
-letakkan perasa : garam/lada sulah
-siap

masukkan macaroni yang telah di masak dalam bekas yang boleh masuk dalam oven
parut cheese atas macaroni - parut ikut suka korang nak letak baper banyak [ikut suka tekak]
masukkan dalam oven
panaskan sehingga cheese mencair

siap untuk di hidang
selamat mencuba =)



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

7 comments:

  1. sedapnya ena...nak cuba jugak nanti...

    ReplyDelete
  2. boleh cube ni.. sebab nampak sedap!~

    ReplyDelete
  3. kak...cili bos tu ape?

    ReplyDelete
  4. Kak..pakai cheese ape?slice bole x?hehe

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi