Thursday, 21 November 2013

Syukur dengan Perjalanan Pagiku yang dipermudahkan

Alhamdulillah
rasanya pagi nie segalanya berjalan dengan lancar
kebiasaanya waktu pagi adalah waktu yanbg paling bz
melayan karenah anak-anak

start dari kejutkan umairah dan umar
mandikan
pakaikan pakaian
minum susu dan bagi makan supplement [bagi minum mealshake dan omega guard shaklee]
berebut remote tengok kartun
sampailah bab suruh masuk ke dalam kereta untuk pergi ke nursery
memang rutin yang huru hara dibuatnya

cuma pagi nie terasa sangat indah dan mulut aku takder pun pot pet pot pet
dengan anak-anak
umairah bangun sendiri tepat jam pukul 7pagi
bangun terus pergi ke kedai mak - makan nasi lemak
lepas makan terus mandi sendiri
dan pakai pakaian yang telah aku letakkan depan tv
terus baring depan tv tengok kartun
Alhamdulillah umairah sudah boleh berdikari sendiri

umar laks kejut sekali terus sudah bangun
tapi macam biasa bukan aku yang mandikan si kecik nie
umar memang akan minta wan dia yang mandikan
pun macam kakaknya terus masuk dalam bilik air dengan wannya
takder banyak songeh macam biasa dengan wannya
cuma pagi nie umar pakai sendiri pakaian dia
dah taknak pakai pampers

sambil aku bersiap
sambil senyum
Alhamdulillah 
mudahnya perjalanan hidup aku pagi
Terima Kasih Ya Allah :)

panggil sekali masuk ke dalam kereta
terus anak-anak keluar dengan beg masing-masing di tangan
dalam sekali lagi dalam hati ucap
Alhamdulillah....semoga hari-hari perjalanan aku menguruskan anak-anak
semudah hari nie
Amin

sampai ke ofis awal hari nie
cuma sejak ambil Omega Guard Shaklee di waktu pagi
nafsu untuk bfast akan kurang sedikit
biasanya minum milo dah kira ok bagi aku
dan pagi nie ada rezeki untuk diri aku
--member ofis Ain berikan nasi lemak--
suka dengan nasi lemaknya sebab nasinya lembik
korang suka tak makan nasi yang lembut
bukan jenis yang berderai tu
orang cakap kalau orang takder gigi pun boleh makan nasi nie hehehehhehe
kalau ada yang suka kita boleh jadi geng hehehehehe

korang bfast apa pagi nie
sambil-sambil tu jom dptkan supplement shaklee dari Ena
jaga kesihatan kita mulai dari hari ini



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

14 comments:

  1. Replies
    1. mmg sedap sambal paru nie
      nak2 org belanjer kan lg lah sedap

      Delete
  2. alhamdulillah..senangnya..Ayu tido rumah Ibu semalam, so pagi nie..tak yah kejutkan Ian & iris..just kasi susu jer... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yealah dorang pun cuti sekolah kan
      blh bgn lambat2 skit

      Delete
  3. Alhamdulillah dipermudahkan semua urusan pagi ni ye ena
    kty pagi tadi sarapan benjo je .

    umairah dan umar dah makin besar.makin cerdik tu yg x nak susahkan mamanya .

    ReplyDelete
    Replies
    1. benjooooo sedapnya
      tulah Alhamdulillah
      semakin besar makin bijak

      Delete
  4. alhamdulillah rezeki tu ena....anyway hadiah dah sampai...cute sangat...thanks tau...

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. TQ maria
      semoga hari2 pun mcm nie jgk :)

      Delete
  6. nasik lemak cm tu jd cepat kenyang..

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah.. senangnya hati akk kan.. mngkin budak2 tu kesian nak suh akk menjerit pagi2..hehe
    sedapnya kak.. sya tak suka nasi lembik.. suka yang berderai.. yang lembik suka lekat kat lelangit je rasa..hehe

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah.. syok bile anak ikut je cakap..

    ReplyDelete
  9. teman suka gak nasi lemak yg lembut.. heee

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi