Friday, 19 July 2013

Bakal menjadi Ahli Bomba

umairah oh! umairah
perangai anak yang sorang nie tak tahu nak kata apa
mak cakap perangai umairah ikut perangai aku masa kecik-kecik dulu
masa keja aku pun lasak jugak
memang tomboy

jadi perangai yang lasak sudah diperturunkan kepada umairah
jadi nak marah sangat pun
takder gunanya sebab aku pun macam tu jugak
selalu jugak kena marah dengan mak hahahahaha
cuma skang nie setelah menjadi seorang ibu
marah bukan tidak sayang
cuma bila kita marah tu pasti bersebab
sebab risau akan keselamatan anak yang kita sayang sangat-sangat nie
kita pukul bukan kita tak sayang anak
cuma bila sudah kena sesah atau tibai barulah si anak akan mengikut kata
teringat dulu kalau aku kena sesah dengan mak
emmmmm memang beringat sampai taknak buat lagi
akibat kena sesah

tapi umairah emmmm memang tak makan saman
tetap macam tu jugak
kalau kata JANGAN
lagilah umairah akan buat
semoga anak-anak ibu menjadi anak yang solehah dan soleh
Amin

orang cakap anak yang terlebih nakal nie
sebab otaknya ligat berfungsi
dan cerdik melakukan bermacam perkara
jadi skang nie banyak ajer lah bersama
dan beristifar

hari ahad lalu
umairah panjat pokok
aku yang berdiri cekak pinggang nie
terjerit-jerit lah suruh turun
tapi umiarah cakap
"kejap bu, baby kucing nie tak boleh nak turun, kakak nak selamatkan kucing nie"umairah
aku yang terdengar terus terkedu
cuma dalam hati berdoa
semoga umairah tak jadi apa-apa
dalam risau-risau tu tangan cepat jea snap gambar umairah panjat pokok

--umairah yang sudah di atas pokok--
umar laks hanya berdiri tengok kakaknya

--melangkah lagi ke atas untuk capai anak kucing--

--tinggi lagi panjatnya--

--sudah berjaya memengang anak kucing tersebut--
sambil turun sambil kendong baby kucing tu

--turun dengan berhati-hati--
comey bby kucing tu
warnanya orange

--berjaya meletakkan bby kucing di atas rumput--
terus mencicit bby kucing tu berlari
tak sempat aku nak tengok bby kucing tu

well done my sweetheart
bby kucing berjaya diselamatkan
tersenyum-senyum umiarah datang ke arah aku
terus aku kiss dan peluk umairah
dalam lasak dan nakalnya
ada kebaikan dalam dirinya





Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

8 comments:

  1. wah hebatnya, aunty pun x macam ni... *_^

    ReplyDelete
  2. like mother like daughter..x ly wat aper la...hehe..

    ReplyDelete
  3. alahai. pandai dia selamatkan kucing :)

    ReplyDelete
  4. subhanAllah.. cerdiknye umairah.. sejuk perut ibu..

    ReplyDelete
  5. pandainyer umairah.....baik hati n penyayang...

    ReplyDelete
  6. waaa, bagusnya ank akk ni..dalam nakal2 dia tu terserlah sikap penyayang dia.. :)

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi