Tuesday 28 May 2013

Mandi Buih atau Basuh Kereta

petang semalam sebelum sampai rumah
"kakak, tolong ibu basuh kereta nak tak"aku
"nak kakak kan rajin, mesti lah tolong ibu"umairah

sampai rumah
belum sempat aku tukar baju kerja
umairah sudah jirus kereta aku dengan air
arghhhh sudah budak nie
terus cepat-cepat aku tukar baju dan keluar
pantang ajak main air..laju jea si kakak nie

buat senaman pinggang skit petang semalam
tunduk berdiri tunduk berdiri cuci kereta
senaman sekejap petang semalam eheh

seronok laks bercuci kereta dengan anak-anak
bergelak ketawa bersama-sama
memang enjoy

tapi yang paling rajin umar la
umairah pegang span sekejap jea
yang lebihnya main air
pancut air pada adiknya dan aku
emmmmm sabar jea

--umairah dan umar--
rajin menolong basuh kereta
sampai tak berkasut la
punya la seronok dapat main air

--aksi umairah--
lebih banyak jirus air ke badan sendiri dari jirus badan kereta
sabar jea la

--aksi umar--
si bam bam nie memang rajin
memang betul-betul cuci kereta aku
senyum jea aku tengok telatah si umar nie
rajin rupanya si adik nie

terserlah keputihan kereta aku sudah
kalau tidak kelabu jea badan kereta aku nie
kalah kereta yang masuk keluar hutan
eheh

kadang-kadang kat ofis tu malu jea nak parking
kereta berhabuk gila
siap ada tapak kaki kucing lagi kat bonet kereta depan
kahkahkah
mr.hubby geleng kepala jea tengok kereta aku huhuhuhuhu

korang rajin tak basuh kereta..



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Post a Comment

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

0 kata hati:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi