Saturday 25 May 2013

Resepi Butter Prawn yang Sedap

kali ke dua aku buat Butter Prawn
permintaan mr.hubby telah aku tunaikan
baru jea buat dan esoknya buat lagi
bagus..bagus..bagus..

kali nie aku tokok tambah sedikit resepi yang aku gunakan sebelum nie
dan yang pasti resepi ke dua nie memang menjadi
dan menepati piawaian tekak aku dan tekak mr.huuby


Resepi Butter Prawn :
1) Udang - gaul dengan kunyit, garam dan lada sulah (pastikan kulit udang di kopek)
2) 4 biji kuning telor dipukul kembang
3) 1 sudu susu cair - dimasukkan ke dlaam kuning telor
4) cili api di potong kecil
5) 3 tangkai daun kari
6) 1/2 cawan minyak
7) 1 cawan butter

Cara Memasak :
1) panaskan minyak, masukkan butter sehingga cair
2) masukkan telor secara perlahan sambil tangan kanan kacau secara bulatan 
kacau sehingga telor kekuningan
3) tapiskan telor guna tapis santan sehingga minyak betul-betul habis
4) gunakan minyak lebihan goreng telor untuk menggoreng udang, masukkan daun kari dan cili api
masak sehingga udang menjadi garing kekuningan
5) angkat udang hiaskan dengan telor

--bahan-bahan untuk masak butter prawn--

--butter prawn yang sedap di tekak kami--
berjaya jugak akhirnya 

lepas makan malam
lepak tengok tv
aku hidangkan pencuci mulut Ice Cream Gelato Manggo
sedap sehingga menjilat sudu eheh
nak reseipi
boleh klik di sini

--Gelato mangga di hias dengan kepingan choc--
untuk umairah dan umar aku hiaskan dengan choc rice
sedap dan nyaman masuk ke tekak

jom buat
senang jea
boleh buat untuk cuti hujung minggu nie "D



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Post a Comment

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

0 kata hati:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi