Monday 5 October 2009

OpEn HoUsE ~ RuMaH iDaH

story semalam
mmg penat la semalam
tapi lg penat sayang la
sbb hari sabtu tu sayang msk keja kol 3 pagi
blk keja kol 7 petang
pastu sambung keja kol 11 malam
blk kol 7 pg ari ahad
kesian kan


jd bg sayang tido dulu
aku ngan umairah mkn2..kemas umah..gosok baju
kol 11 lebih aku kejutkan sayang tuk bersiap..kesiannya
mata sayang merah jea..tak ckp tido
dh siap semua kol 12 kami kuar
sampai bawah nak naik keta
alamak....umairah muntah plak
terpaksa la aku naik semula..tukar baju
hishhhh geram jea
tu la aku lambat skit smp umah idah
suzy & zura dh sampai pun
time kami smp tu diorg berdua nie tgh ambil makanan
jd aku salam idah jap
terus la amik mknan
lapar la plak bila tgk makanan yg idah hidangkan
idah nie mmg teror msk tau


gambo dlm keta mesti kena ader kan
nie dlm perjalanan ke rumah idah
aku mmg suka bila nak msk dr jln besar ke jln rumah idah
rasa mcm msk ke dusun ajer
pokok durian ader..pokok rambutan pun ader..
geram jea aku tgk rambutan gading tgh msk atas pokok

umairah mcm biasa la
dlm keta maner reti duk diam
ader jea benda yg nak di usiknya
marah pun buat bodoh jea
sengih pastu sambung usik brg


nie la tuan rumahnya
idah bersama twinsnya
adk & akak
msh fail lg aku nak kenal maner akak dan maner adk
aku main pggl jea



persiapan yg yg idah aturkan
mmg meriah la
sambil idah buat open house nie
idah buat sekali berday party utk twins nya
meriahkan
emmm aku tak sempat pun nak beli hadiah utk twins
isyaAllah aku nak bg la kat twins
tggguuuuu

suami idah siap tiup belon lg
nak gantung kat dinding umah
hah amik ko nak tiup bukan skit
mengah gak tu nak tiup
bdk2 duk mengadap suami idah meniup belon
sambil2 tu nak satu belon tuk main eheh
layan bang jgn tak layan

time kami sampai tu idah sefamily tak siap lg pun
kami jea dtg awal
idah msh lg memasak di dapur
bila aku survey ke dapur
mak idah pun ader sekali
tgh menggoreng ayam berempah di dapur
mmg aku nak minta la resipi ayam berempah idah nie
suami aku ckp sedap gila la
suami bila dh ckp mcm tu maknanya kena la
msk kat umah nnti
byk pilihan makanan yg blk kami mkn
nak sumbat ngan taknak sumbat jea dlm perut


sayang mkn dulu
aku layan umairah
dah abis sayang mkn
aper lg turn aku la plak nak mengkedarah
tak malu nak mkn bertambah2 sbb tetamu takder ug dtg lg

umairah sibuk betul nak turun dr dukungan sayang
sbb dah nampak kucing
kucing tu plak mcm jinak ajer
sayang bg umairah pegang
terus terkekak2 umairah gelak
hah baru la puas hati bila dah bg pegang kucing tu
mmg suka kuicng la minah nie
pantang nampak
skang dh pandai pggl meowwww bila nampak kucing
siap buat tangan lg nak bg kucing tu dekat kat dia


suka sgt dtg open house idah nie
sbb aku dpt mkn ketupat palas
dr raya pertama lg aku cari ketupat palas nie
finally dpt gak merasa
idah ckp ketupat palas nie import dr pahang lg tu


suzy pun dpt benda yg dia idamkan
aper lg mesti la dodol
suami idah la dgr perbualan kami
yg suzy mengidam nak mkn dodol
bila suami idah dgr ajer
terus ckp
ader jea kat umah nie..jap amik bg rasa
sekali bwk ke luar..satu mangkuk dodol abg tu letak depan suzy
amik ko suzy
aku rasa skit..mmg sedap

sambil mkn tu..suami idah jamu kami mkn buah durian sekali
sayang la mkn byk
sayang ckp mmg sedap gila
cuma aku ajer la tak berkesempatan nak rasa
sbb umairah dah mula meragam
nak tido


ank suzy pun dh start meragam
suami suzy dtg sekejap jea pastu nak jumpa ngan member dia
tu yg suzy kena handle fatin sorang2
dh start meragam tu yg suzy tak sempat nak mkn sgt
tu la kan bila dh ader ank kecik


sebelum balik
wajib la amik gambo dulu kan
idah dah bz melayan tetamu yg dtg
nsb baik la sempat amik gambo idah ngan twins

aper2 pun thanks idah sudi jemput kami sekeluarga dtg beraya
mmg seronok la dtg mkn kat umah ko
semua lauk pauk sedap2 belaka


aku 3 beranak terus menuju ke Sijangkang
MIL ngan SIL buat open house
emmm dtg nak mkn gak nie
n d way ke sana aku zzzzzzzz



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

3 comments:

  1. wah meriahnye makanan sama la kita banyak nau jemputan makan

    ReplyDelete
  2. nana - tu la kdg2 sampai tak terlarat nak pergi..

    ReplyDelete
  3. sedapnya ketupat palas.. ain hari tu makan ngn rendang.. sudahnya sakit perut sebab rendang.. aduii

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi