Wednesday 14 October 2009

PaNiC Di BuAtnYa

gambo di ambil selepas kejadian..umairah biasa-biasa ajerkan


sejak aku menjaga umairah nie sejak dilahirkan sehingga kini
aku tak pernah rasa panic
aku biasanya boleh menghadapi apa-apa masalah
untuk menjaga umairah

kejadian malam tadi
memang membuatkan aku begitu panic dan menggelabah
kami berdua makan malam
kebiasan sebelum nie..memang kami dah biasa bagi umairah makan timun
tapi timun tu umairah memang tak pernah gigit pun
umairah suka hisap timun tu ajer

tapi malam tadi sedang kami makan
syukur alhamdulillah kejadian berlaku depan mata
kalau si kecik nie merayap ke tempat lain dan berlaku bukan depan mata kami
lagi la aku akan rasa bersalah seumur hidup huhuhuhu

memang aku sentiasa pandang umairah hisap timun tu
tiba-tiba muka umairah dah jadi merah
terus batuk berterusan
aku yang tengok keadaan umairah dah taktau buat aper
terdiam gak la time tu
entah dari maner semangat sedarkan aku
"umairah tercekik la"!!!!!!!
baru la aku tepuk belakang umairah
aku rasa kuat jugak la aku tepuk tu
sebab mungkin dah panic sangat
jadi kelakuan aku tu tak seimbang dengan aper yang otak aku suruh lakukan
yang sayang plak tergamam
mungkin dia pun panic jugak kot tengok keadaan anak kami tu

dah tepuk tu baru lah terkeluar timun dari tekak umairah
terkeluar depan mata aku tu
baru la umairah senyum semula
Ya Allah terus aku tarik nafas lega
sambil-sambil tu aku masukkan jari untuk check dalam mulut si kecik nie
Alhamdulillah nasib baik la tak jadi kejadian yang lebih buruk

entah la aku rasa bila keadaan kita dalam keadaan panic
memang otak kita tak dapat berfungsi dengan baik
jadi keseluruhan badan akan menjadi kaku melihat aper yang terjadi
nasib baik la kaku aku tak lama
pasahal aku pernah belajar cara nak selamatkan orang yang tercekik
dan cara nak selamatkan baby yang tercekik
aku pernah selamatkan datuk aku yang tercekik jugak dulu


entah la kenapa la tiba-tiba aku menjadi panic
syukur umairah takder apa-apa



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

13 comments:

  1. uihh... nasib baik lagi kann yang...

    ReplyDelete
  2. nasib baik laaaa.. mmg bila panik otak macam stuck.. tak leh pk dengan baik..

    ReplyDelete
  3. cemas kan.
    lain kali jgn bg dala ena.

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah umauiirah xde apa2. sgt cemas kalo jd camni kan. ezan yang baca pun leh imagine camna keadaan yang cemas ni..

    ReplyDelete
  5. dia dah pandai geget timun tu... mujur tak apa2.

    ReplyDelete
  6. hhhaa? mmg panik.... segala ilmu pun boleh terhilang bila dalam keadaan macam ni, tapi sekarang alhamdulillah ek... moga tidak berulang.

    ReplyDelete
  7. syukur la xape2..bahaya kalu tingglkan sorang2..seb bek dppn mata..klau sensorang jgn la bg dia mkn sorang2..bdk mmg mdh tercekik..

    ReplyDelete
  8. klau aku na...ntahlah...separuh nyawa tercabut kot...

    ReplyDelete
  9. wahh..panik betol tu. kalo saya entah la memang taktau nak buat apa. lepas ni tak boleh bagi timun lagi la. kena bagi yang lembut2 aje ye. peringatan tu. syukur takde apa2. tapi pic tu nampak macam umairah dah kurus la...kenapa tu baby...

    ReplyDelete
  10. fuh nasib baik kan

    timun tu besar jugak kan, alahaiiiiii seb baik seb baik

    syukurrrrrr

    tulah budak2 ni, mata kita takleh leka langsung, memang kena mandang dia selalu kan

    ReplyDelete
  11. yallah nsb baik xapa2 kan
    damia selalu gak tercekik kdg2 epal tu dia geget besar sgt, tercekik tp so far dia kuar sendiri xde tepuk2
    paling risau kdg2 budak2 ni suka masukkan mendda yg bukan mcm mainan, or menda2 apa yg dia jumpe kt lantai.bahaya tol la

    ReplyDelete
  12. mujur ena cepat bertindak walaupun dlm keadaan panik tu

    ReplyDelete
  13. apa2 hal pun kena stay alert time emergency...

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi