Friday 9 October 2009

ShUmiE DaTaNg BeRaYa

petang tadi dlm kol 6 lebih tu
shumie dtg ke rumah aku
sepatutnya hari rabu shumie nak datang
tapi ader masalah yang tak dapat nak dielakkan
tu yang tertunda sehingga ke hari nie


sampai rumah terus aku aku mandi
kemas2 skit rumah
biasa la rumah ader baby nie
mmg selalu kena berkemas
umairah suka buat sepah ngan toys dia


dah siap semua baru la amik umairah kat umah bby sitter dia
alah depan rumah jea pun
ketuk2 pintu terus efa keluar dr rumah
bawak keluar sekali bakul merah umairah
yang mmg sarat ngan kelengkapan umairah

umairah pun mcm biasa mmg dah tahu saper yang dtg
sengih jea datang ke depan pintu rumah
terus hilang segala penat bekerja di opis
ketenangan melihat wajah anak kita kan
terus peluk cium si kecik nie..rindu tau

letak umairah depan tv sambil bagi main ngan toys
yang memang sedia ader dalam bakul mainan
leka dengan mainan
terus la aku lakukan aktiviti di dapur
tetamu datang kena la masak kan
takder idea nak masak aper sebenarnya

tengok dalam fridge ader bahan untuk buat speggeti
terus la didihkan air panas untuk rebus speggeti
ala tapi takder plak daging hancur
cuma ader ayam hancur sajer
takper la hentam sajer la
asalkan ader bahan untuk memasak kan


pastu shumie datang ngan letih mendaki tangga ke tingkat 4
hehehhehe kesian kan
terus la shumie nie terkam ke umairah
bukan boleh tengok umairah shumie nie
umairah plak sengih ajer bila nampak auntie shumie datang
senang la skit aku nak memasak bila shumie dah ader
terus buatkan air ribena untuk shumie
kesian kan penat mendaki anak tangga ke rumah aku nie


sambil tu layan citer LOS & FAUN
best gak citer nie kan
baru la aku nak tengok
sebelum nie termiss jea nak tengok
pastu potong buah tembikai sambil speggeti aku belum masak kan
umairah nampak buah tembikai memang suka la
buah fov umairah
tapi tak la bagi banyak2 sangatkan..nanti boleh kena batuk makan banyak sangat

kol 8 baru lah boleh makan..siap gak speggeti aku
selepas solat baru lah aku hidangkan
letak sikit timun atas speggeti
emmmmm alah tak sedap sangat la rasa speggeti aku kali nie
entah lah rasanya cili boh aku guna nie tak best la
bila aku tanya shumie sedap ker tidak
shumie cakap sedap
alah konon nak sedapkan hati aku la tu
mmg tak sedap lah
kesian ko kan datang makan dengan makanan yang tak sedap
takper la lain kali aku masak lebih sedap erk
takder mood nak masak sangat kot

pukol 8 lebih shumie dah minta diri pulang
ialah pukol 9pm citer NUR KASIH nak bermula kan
citer nie makin lama makin syork plak kan
kalau ter miss mesti aku sanggup download kat website TV3 punya
sampai family aku pun sama turut ikuti cerita nie

malam nie citer dia romantik la kan
aku suka la plak
teringat plak pada sayang
kalau sayang ader kat sebelah confirm aku dah peluk2 sayang sekejap
hehehehehhe terover plak minah sorang nie
tak sabar nak ikuti nur kasih nie minggu depan plak
aper la jadi kat katrina tu kan..kesian plak rasanya
pastu kesian plak kat sara tu
nasib baik la tak buat kerja bodoh nak bunuh diri tukan
suspen jea



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

5 comments:

  1. ena.. last sekali katrina mati kena barah.. betul... hehehe.. ain tak tengok sangat dah,sebab dah tahu apa jadi..

    ReplyDelete
  2. ain - nie mesti dah baca skrip dia kan..ena pun dpt email citer nur kasih nie tapi taknak baca sbb nak tau sendiri ending dia

    uwaaaaaaaaaaaaa ain dh bgtau eheh

    ReplyDelete
  3. xde gmbar plak entry ko nie...mesti shumie dah sound awal2 kan...

    walaupun dh dpt scrip tue tp x100% sama na...drg ade ubah sikit2

    ReplyDelete
  4. zura - hehehehehe aku penat semalam jd mcm hilang ingatan nak amik gambo..

    ReplyDelete
  5. emm aku pn x beraya kat umah ko lg kn na?? nnti aku terjah ye.. tunggu!

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi