Thursday 7 March 2013

Roti dan Choc

setiap petang
anak-anak masuk jea dalam kereta
pastu sudah menanya

"ibu hari nie ada apa?" umairah
jadi sudah satu kemestian aku akan belikan apa-apa untuk umairah dan umar
tak kesah la apa pun
walaupun gula-gula sebijik
asalkan ADA

semalam singgah sekejap di 7E
belikan roti dan choc
bila tunjukkan apa yang aku belikan
senyum meleret jea budak berdua nie
aku pun senyum jugak :D

umairah membelek creme apa pada roti
memula aku belikan creme strawberry
belikan untuk umar creme choc
tiba-tiba umairah nak creme choc
dan nasib baik la umar mengalah dan ambil creme strawberry

kalau tak pasti sudah pastu bergaduh budak berdua nie
masing-masing taknak mengalah
kalau bab bertumbuk bagi pada umar
kalau bab menggigit bagi pada umairah
aku yang tengah drive tiba-tiba boleh menjerit kalau budak berdua nie bergaduh
eheh

"besarnya choc nie ibu"umairah
besar sebab kena kongsi dengan adik

dan nasib baik boleh berkongsi choc
ok laks angin budak berdua nie pagi tadi
Alhamdulillah

"sedapnya ibu..nak kit"umar
terus jea suapkan choc ke dalam mulut aku

so suwittt

anak-anak senyum lebar
hati ibu senyum jugak

"esok ibu jangan lupa beli lagi tau"umairah
amboiiiii ingat ibu nie chop duit jea ker...dalam hati jea cakap
"ok nnti ibu beli lagi yea"nie yang keluar dari mulut aku

kehkehkeh



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

2 comments:

  1. amboi sedapnya roti! bagus jajan yang kasi budak kenyang.. kalau jajan jajan yang merepek, itu lah yang sedey sket..

    ReplyDelete
  2. ain - tu la kat umah kita blh la pantau apa yg anak kita mkn tapi kat luar org main bg jea..tension tau

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi