Tuesday 19 March 2013

Jumpa Doc Dentist

sudah lama untuk cabut gigi bongsu
tapi asyik tertangguh jea
bila sakit menyerang baru terhengeh-hengeh nak cabut
tapi bila sakit jumpa doc gigi mana boleh di cabut
kena bagi elok baru boleh cabut
tapi tu la bila sudah ok lupa diri terus kehkehkeh

hari nie nekad untuk buat pemeriksaan gigi
pukul 7.30am aku sudah keluar dari rumah
untuk pergi ke klinik kesihatan sg.buloh
ambil no
dan daftar sebagai pesakit baru
tunggu sehingga no. di panggil
bila no.9026 di panggil
masuk ke bilik no.3

--doc gigi yang cute--

doc gigi yang aku jumpa tadi
baik dan sopan jea melayan pesakit

--no.9026 no.giliran aku--

masuk ke bilik no.3
baring atas kerusi
doc terus periksa gigi aku
dan bla bla bla
ayat doc gigi bagi pembantu dia catat dalam buku pink aku

pastu doc beritahu yang gigi bongsu aku nampak separuh sahaja
di sini memang tak boleh cabut
kena refer ke hospital sg.buloh
untuk berjumpa dengan doc pakar
aku cakap ok la sebab memang sudah tahu procedur dia

tunggu di luar untuk dapatkan surat rujukan ke hosp
bila no. giliran aku di panggil semula
terus pergi ke kaunter no.4
dapat surat dan tanya di mana nak jumpa doc di hosp sg.buloh
memang penerangan yang bagus oleh pembantu klinik tersebut

terus menuju ke Hosp Sg.Buloh
seksa betul mencari parking di hosp sg.buloh
berpusing-pusing mencari parking
lepas 4x berpusing baru dapat
syukur sesangat

terus menuju ke Tingkat 2
masuk ke bilik Bedah Mulut
tunjuk surat rujukan yang diberikan oleh klinik kesihatan
terus pembantu klinik daftarkan nama aku
tapi bukan boleh terus buat yea
kena tunggu lagi

--surat rujukan yang diberikan oleh klinik kesihatan--

hari nie jumpa daftar nama sahaja
next appoinment aku minggu depan 27hb pukul 9.30am
masa tu akan buat x-ray dan jumpa doc pakar
pastu nama akan diletakkan dalam waiting list
tunggu la sebulan ke dua bulan
tunggu sehingga pihak hosp call aku
huhuhuhuhu lama kan

kalau ada duit lebih
terus pergi private jea
tapi tu la cost dia RM500 ke atas tu huhuhuhuhu
mahal kan

alahai susahnya nak cabut gigi bongsu nie
korang ada problem dengan gigi bongsu tak?



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

3 comments:

  1. dah lamer x jupe doc gg..last rasenye time skola kot..fiza x tumbuh lg gg bongsu..org ckp klu dah tumbuh gg bongsu x ly tinggi dah..hehe..

    ReplyDelete
  2. aku punya gigi bongsu pun tinggal separuh
    sepatutnya cabut arini tpi aku ngelat
    ahahahha
    sakai tak?!
    last time dulu 2006 aku cabut
    semiggu lepas kawin
    gigi geraham
    siap bedah gusi
    huhuhuh
    lagi sadis
    \by then
    trus aku pakai spec

    ReplyDelete
  3. hahaha byk prosedur ekkk

    cabut pakai playar la hahahha pengsan terus

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi