Friday 12 March 2010

Gabra Gila Beb

memang aku gabra tak ingat tadi
sampai jea di toll Plus nak keluar ke PJ tu
aku masukkan tangan dalam handbag
cari-cari tapi tak jumpa
ehhh pelik

terus ambil handbag letak atas paha
time tu aku dah slow kan kereta
sambil drive slow tu aku geledah cari benda tu
tapi pelik maner la plak benda nie


dah puas geledah baru confirm
yang wallet aku tertinggal di opis
alamak macam amner nie
memang dag menggelabah abis la
nak bayar toll mcm maner kan


tinggal lagi satu kereta jea di hadapan untuk blah
pastu giliran aku plak
dalam gabra dan kepala blank jea
tetiba tangan aku tercapai bekas duit syiling dalam kereta
hahhhh terus korek dalam tu
adalah lah 50 sen
tak cukup lagi 50 sen nie


kereta depan dah bergerak
turn aku plak nie
macam maner nie
ingat nak jea senyum boleh la lepas kan
tapi ko ingat apa
toll tu bapak ko yang punya
heheheheheh


terus aku terbalik kan handbag aku
hah amik ko semua duit syiling keluar
hahahahahah lebih dari cukup sebearnya
hehehehehe dapat la aku bayar toll yang berharga RM1


kadang kita pikir
RM1 tu kecik jea
bila dah menggelabah macam nie 5 sen pun boleh cukupkan RM1 tau
pas nie kena letak jea duit syiling banyak2 dalam bekas duit tu
pastu kena tinggalkan spare duit RM dalam kereta
sorok la maner2 tempat pun dalam kereta
asalkan ada spare
pengalaman getir aku hari nie


sampai opis
buka jea pintu
elok jea si hitam manis nie

ada atas meja
lagi satu kan... nasib baik la duit tak hilang
dalam wallet nie semua duit nak bayar :
*kereta 2 bijik
*umah sewa
*duit roadtax keta
*duit kredit card
*duit nak bayar bil utilities

semua aku simpan dalam wallet nie
kalau hilang nagis tak berlagu la
lebih RM2k dalam wallet nie
nasib baik la opis aku takder orang
kalau tidak uwaaaaaaaaa

balik kerja nie baru la nak bayar semuanya
rezeki aku masih di situ :D



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

16 comments:

  1. anak baru sorang, ko dah nyanyuk...hahahah bahaya tol, kalau hilang kau tmpg menangis na...kalau suami ko tau mesti keen bebel...heheheh

    ReplyDelete
  2. beringat lebih sikit ena
    standard arr klu terlupa
    aku pun rajin jugak tertinggal wallet kat opis
    seb baik opis aku dlm lab..
    takde pencuri nak masuk dari bumbumg syiling
    klu opis admin..
    adei..
    dgn petty cash pun dia leh sebat.
    nak buat camnerkan?
    bile dtg pelupa tu..
    selalunyer mmg rezeki org lain ler klu tak sempat nak selamatkan

    ReplyDelete
  3. kalu ayu pun sure gabra gile..takut kena marah hubby lagie tu..
    syukur rezeki ena masih ada..amin!!

    ReplyDelete
  4. ish..careless nye ko ni na. selamat x hilang purse tu.. manyak wo!

    ReplyDelete
  5. sian ena.
    kalau bab tinggal wallet ni, norly penah jd lebih teruk.bleh gi tukar tayar kete yg pancit tp x bwk wallet.
    elok je buat muka seposen kat toke cina tu, janji nak dtg bayar balik.nasiblah toke tu memahami.huhuhu

    ReplyDelete
  6. perhhh nasib baik duit x ilang. kalau taw....awal² zie jd toyol dh...hahaha :P keji kan :P

    ReplyDelete
  7. fuhh...naseb baik ena.. huhuhuhu...
    tp, kan, ita ade satu tips.. utk elak gelabah camtu... bukan pakai touch b go...
    tp, bile kite melangkah je masuk dalam kete, kite da tau kan destinasi kite...
    so, kite da boleh agak toll yg kite akan lalu & brape bayarannyer... so, siap²kan duit tu.. letak kat tempat letak duit dalam kete...
    kalo boleh siap² letak utk pegi balik punye toll la kann... senang ena..
    nanti takdela bile sampai toll kite baru terhegeh² nak kuarkan duit.. tol tak???

    ReplyDelete
  8. 2k dalam wallet... nak half boleh... half aje... tak semua pun... bole la...hehehehehe

    ReplyDelete
  9. iskkkk..nasib baik tak hilang..bahayanya tu kenapa tak bayar onlinee..kuar duit banyak banyak

    hahah husband wani penah jadi canie..siap benti tepi highway call wanie kekekek..kelakar betul, sib baik salu jek syiling jatuh2 bawah kusi so wani suruh dia cari celah2 kusi

    ReplyDelete
  10. haaaaaaa... nasib baik laaa tak hilang.. kalau laaaaaa... ish ish.. menangsi tak berlsgu laaa

    ReplyDelete
  11. nasib baik.. aku plak pernah tinggal purse kat toilet!.. bengong tul.. pas 3 minit, msk balik nk amek.., hampeh!.. Hilang dlm rm 300..

    ReplyDelete
  12. sudah terhantuk baru terngadah kanns,

    salamm,

    ReplyDelete
  13. anak2 ku - makin tua kot heheheheh


    ayu - petty cash ena pun pernah hilang tau..tinggal hangbag sekejap jea bawah meja terus boleh hilag..mcm toyol jea tetangan bdk2 opis nie


    ayu - tu la nsb baik la masih ada lagi


    chugie - klu ilang kena pinjam ngan along la :p

    ReplyDelete
  14. norly - nsb baik la taukey tu ok kan


    zie - zie kena tukar colour hijau dulu la hehehehehe


    ita - klu ena nie selalu merewang jea..tak confirm nak pergi maner ikut jea gerak hati nak menyinggah


    ease - tu dah budget utk byr semua benda tu heheheheh


    wanie - suami ena bg cash mcm tu jea kat ena..lantak ena la nak byr mcm maner pun


    ain - banjir kat sini ena nangis


    zaza - mmg nak hilang kejap je kan


    soffya - tu la pas nie akan lebih berhati2


    tunbegia - mmg mcm tu dah kena baru nak ingat tapi pastu buat jugak lg :p

    ReplyDelete
  15. uuisshh,.. dik sib baik selamat duit2 tu... klu tak.. bukan setakat ko nangis tak berlagu.. mau meraung2 dah tu

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi