Monday 15 March 2010

KeranaMu Anai-Anai


keranu mu anai-anai
bilik aku dah tiada pintu
bukan bilik aku ajer
bilik lini pun takde pintu jugak
sedih tau


semalam tengah aku bersiap dalam bilik
terpandang pintu bilik yang atas
pastu tengok lain macam saja
sebab macam ada lubang [menggelembung]
pastu aku ambil kerusi
tekan kayu atas pintu
terus jatuh kayu tu
hahhhh dengan anai-anai pun jatuh
memang terus naik bulu roma aku
geli tengok


hah apa lagi terus paggil mak
mak plak terus terkejut la bila
tengok anak2 yang banyak
terus menantu2 mak dan adk lelaki aku
bertungkus lumus
buka pintu bilik aku
sekali check pintu bilik lini pun terkena sekali
tapi bilik mak & ayah, sobri dan nasir
ok jea takder apa2 kayu pun masih ok


jadi bilik aku dan lini terlopong la
memang terus nampak ke dalam

sayang plak dalam tengah angkat kayu untuk di bakar
terus jea cakap pada hapis

"pas nie balik umah mertua tak boleh la beromen2 la..pintu dah takde" sayang
aku yang kat sebelah sayang terus debik2 belakang sayang
memang tak senonoh la laki aku nie
yang apis plak blh palk galakkan abg long dia berselorah

kebetulan ayah aku lalau time tu dan terdengar

"nak line clear boleh jea pinjam bilik ayah tu" ayah

hahahhhhhahaha apa lagi kami yang mendengar tu tergelak tak ingat
emmm bapak mertua ngan anak menantu sama jea kepala
lawak blue jea


dari apa yang kami perhatikan
anai-anai nie menyerang dari bawah tanah
sobri check atas rumah tiada apa2
tapi dari skang nie kena letak ubat anai-anai di setiap pintu
ialah kerana anai-anai umah boleh runtuh tau


jadi korang ada tak kenal2 yg buat kerja
pest control nie
kalau ada bgtahu yea
risau plak umah mak aku tu runtuh nanti


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

11 comments:

  1. haahaha mmg giler blue laawak tu..ekek:p emm mmg bahaya kan..anai2 ni mkn kayu..cuba bg mkn nasi dia nk x..ekek:p

    ReplyDelete
  2. huhuhu, boleh lagi berlawak blues..ahaks

    tapi tang pest control tu tak dapek nak nolong, sori ya ena

    ReplyDelete
  3. bahaya tu kalo ada anai2. rumah ma saya pulak semut sebanyak2 nya. entah la datang dari mana. dah spray2 pon tetap la datang. dari bawah tanah agaknya. ditambah2 rumah kayu kampong, lagi le sedap je dia makan rumah tu. geram betol..

    ReplyDelete
  4. hahahahaha..sian..terus x ada pintu..buatnya satu family cirit birit camana tu???huhuhu...

    ReplyDelete
  5. hehehe.. sempat lagik tu buat lawak blue..

    ReplyDelete
  6. hihihi :P sementara tu kena tutup ngan curtain la kan..

    ReplyDelete
  7. aikk.. adakah sekarang musim anai-anai? kebetulan pintu kabinet di dry kitchen rumah CikMont juga telah melopong sbb anai2.. benci betul~!

    ReplyDelete
  8. teman pun geli dengan anai-anai..yuckkkkksssssssss

    ReplyDelete
  9. suziey - klu boleh mkn nasi dah lama bg hehehehehehe


    maksu - suami ena tu mmg otak blue jea


    amee - takper pintu toilet ok jea prob nya pintu bilik tidor yang dah terlopong..kesian kami


    uda - maner2 jea boleh berlawak blue suami ena tu

    ReplyDelete
  10. mel mikail - nnti blk lg sekali baru nak pasang curtain..skang nie terlopong jea blk tu


    cikmont - mmg teruk la anai2 nie kan..makan la benda lain..nie kayu yang ptg2 dlm hidup kita di bantai makannya


    ease - betul tu..geli jea tgk

    ReplyDelete
  11. ayat yang dihijaukan tuuuuu lawak.. bapak ena pun sekali join melawak blue ek? hehhehe

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi