Friday 26 March 2010

Ada Apa Pada Panggilan




emmmmm apa topik pagi nie
pada yang tengah berkenalan..berkawan..berkasih..berumahtangga
apa panggilan anda pada pasangan korang
kadang-kadang benda nie macam di pandang ringan saja kan
ikut sedap mulut nak panggil apa
betul tak


nie dari panggalaman aku sendiri

masa berkawan & berkenalan :
saya..awak hehehehhehe cute jea bunyinya kan


masa berkasih :
masih jugak saya dan awak
tak reti nak guna i .. u ..ker
sebab cakap mcm tu rasa kembang jea tekak aku [nie tentang aku ok tak berkaintan dengan orang lain]


sudah berumahtangga :
panggilan berubah kepada saya dan sayang
bila dah ada umairah terus bertukar kepada babah dan sayang


pasti yang baru saja masuk ke blog aku nie rasa macam geli geleman
baca panggilan aku kepada suami adalah Sayang
yup di dalam rumah dan di luar
itu la yang aku akan panggil suami aku
pada yang dah biasa dengan kami pasti tahu panggilan kami berdua


masa memula kahwen dan balik ke kampung sayang
kebiasaan aku memanggil suami adalah sayang
dan kejadian pertama aku di dapur
dan sayang di depan, aku panggil dari dapur [terjerit la skit]
semua orang pandang aku dengan muka pelik
hehehhehehehehe terus semua cakap
sayang ker hahahahhahaha


time tu malu tak ingat la
ialah dalam family sayang
cuma gelaran abang dan saya
@pun nama diri dengan abah/umi
jadi kepelikkan dengan kami berdua hehehhehehe
anak buah pun tumpang gelak sekali
hehehhehe ialah p.cik dan m.cik nampak loving2 gitu
bila panggil sayang..sayang nie :D


ada anak buah yang berlakon jadi husband and wife
[time kita kecik2 dulu main kawen2 la kan]
yang sorang tu cakap babah
yang lagi sorang panggil sayang
hahahhaha amik ko kami yang dengar nie gelak terdengar
kehkehkehkeh


dulu ada gak aku nak panggil sayang dengan gelaran:
Amar - tapi sayang taknak sbb macam bunyi pggl kawan2 je
Abang - sayang taknak jugak sebab jeles ialah sebelum couple dengan sayang
x-BF aku panggil abang hehehehe ialah lebih tua dari aku kan
lebih sesuai panggil Abang gitu [sampai skang aku still panggil dia dengan gelaran Abang
kalau terjumpa]
jadi setelah berbincang kami sepakat panggil Sayang
sehingga la kami tua
wowwwww sampai tua tu kami nak panggil sayang
agak2nya kalau cucu kami dengar muntah tak atuk dan nenek dia panggil sayang..sayang..lagi
hahahahahhahaa


sebelum nie ada gak Anoy [Lalat] cakap yang aku nie
mengada2 panggil sayang dalam blog
rasa nak muntah time baca
time tu bila baca rasa kecik hati jugak
ialah dah suami aku kan takkan la
aku nak tulis nama lain plak padahal
itu la aku panggil suami aku .. sayang


pastu cakap pada my BFF
dia yang nasihatkan aku
pedulikkan apa yg orang tu nak cakap
blog ko tulis jea apa yg ko nak
lagi plak betul apa ko panggil laki ko tu Sayang
takkan la ko nak letak Abang plak
padahal ko tak pun panggil suami ko tu Abang
emmmmm betul jugak tu kan


jadi dari situ la bermula la episod gelaran Sayang kepada suami tercinta aku
tapi kan kalau tengah merajuk tu dan tengah marah
gelaran sayang tu terus jea bertukar kepada Awak
hah berjaga-jaga la bila aku bertukar gelaran
jadi sayang memang dah tahu perangai isteri dia yang sorang nie
ada la yang tak kena tu
cepat-cepat akan pujuk
syorkkkk jea bila suami pujuk kan
tetiba plak rasa macam dah lama tak merajuk manja2 ngan sayang hahahahahaha
hah saja nak cari pasal la tu


emmmm napa aku buka topik nie
sebab aku tengah rindu sangat pada suami aku tu
masuk hari nie
dah 3 hari kami tak berjumpa
hanya tengok muka di scrin hp saja
tapi kecik jea
tak dapat nak kiss..kiss..hug..hug..
aku dan umairah tinggal di rumah mak - umairah semakin pulih dari demam dan batuk
sayang plak keja malam jadi macam tak elok jea
tengah2 malam balik ke rumah mak
jadi terus balik ke rumah kami di subang
huhuhuhuhu rindunya
malam nie baru dapat jumpa
miss you sayang


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

14 comments:

  1. laa umairah tak sihat kee

    hahah yelah takpe, dah mmg awak panggil hubby awak gitu :)

    wani kadang2 terlepas gak panggil baby kat luar..hahahaha..sume panggil, panggil abg, syg, baby. hhahha

    ReplyDelete
  2. Kita plak
    Blom kawen saya , awak
    Dah kawen pun saya awak
    Dalam tipon set nama dia abang
    Dia lak set nama kita ayang
    Bila sms kita bahasa diri ibu
    Dia bahasa diri dady (geli je dengar hahaha)
    Tapi ada gak la selit sayang tu, permulaan ayat
    Contoh yang, awk bla..bla..hehe rojak2 kan hahaha

    ReplyDelete
  3. abaikn je org yg geli geleman tu..blog kita suka la nk tulis apa kn

    kita time bercinta mmg dh panggil "YANG"..kalo pegi umh bakal inlaw time tu blum kawin lg tp selamber je panggil 'YANG'...ehheheeh

    tp dlm perckpan tu ada la 'awak' & 'saya'

    mcm nana gk la..."yang..awak tlg saya jp..."

    ada gk hubbyku soh panggil die 'abang' tp dh biasa panggil 'YANG" so tk reti..ehhehehe

    ReplyDelete
  4. kiter time bercinta pun "abang & Sayang" dah kahwin pun sama gak "abang & sayang"...hu...hu...kasih tak pernah berubah...begitu jugak panggilan

    ReplyDelete
  5. ena,
    abaikan je..
    cam ita plak:
    time kawan panggil :kau-aku (sebab kitorang kawan je memula tu)..
    time bercintun : sayang-baby (bbbuuwwekkk!!! baby la sangat aku nieh)...
    time tunang sampai skang: @bang-@yang

    die tetap panggil ita @yang walaupun kat umah mak die @ umah sedara-mara die.. takde malunyer..
    lagi best sampai ke tua kiter bersayang-sayangan dengan suami kite.. bermanja² gitu.. kalo tak kite yg nak bermanja ngan suami kite, ngan sape lagi die nak bermanja??? kang die bermanja² ngan fomfuan lain kang, lain citenyer plak kan???

    ReplyDelete
  6. haa...kalau kat cnie lak kan ena. jarangggggg dgr psg hubby n wife panggil abah/umi or ddy/mmy etc, taw ena. selalu nyer kat cnie sayang sayang gitu. x pun standard sayang/abg je...hehe

    ReplyDelete
  7. kty ..
    masa bercinta..panggey along..
    lepas kawin abang..kalo ngada2..panggey along..kalo marah panggey awak ..ekekekke

    along panggey kty dr becinta hingga kini ..ayang..

    ReplyDelete
  8. so sweet and same goes to me... nanti dah cucu mesti gelak dengar kan...tapi sebenarnya tu lah role model yang bagus sebab kasih sayang hingga ke syurga.... Amin....

    ReplyDelete
  9. so sweet..cam lya memang suami dah panggil nama lya ya,mula2 cam pelik gak,tp lama2 dah boleh terima dengan panggilan itu,cam manja je kalu suami panggil sayang ya,tp hb nak lya panggil dia abang...harap2 apa saja panggilan suami untuk isteri,isteri untuk suami berkekalan la hendaknya sampai ke akhir hayat....

    ReplyDelete
  10. hehehe.... cam klako plak nak ckp panggil ape erk... mcm akak nih sblom kawen, saya awak la.... pas kawen, akak panggil suami ABANG, suami plak paggil YANG...

    pada sape yg geli geleman tuh biarkan... yg penting kita suami isteri bhgia... tak gitu ena???

    ReplyDelete
  11. hehehe..kenapa perlu malu untuk panggil sayang pada suami/isteri betol tak? itu lah tandanya kecintaan kita tu yang kita selalu ingat kat pasangan kita. kdg2 ada je orang yang segan nak panggil sayang ke apa kalo depan orang tapi terpulang, cuma jangan mengata orang sudah. pada saya, saya suka kalo panggilan tu dikekalkan selagi ada hayat. barulah ikatan kasih sayang sentiasa mekar. walopon tengah marah, tapi bila panggil sayang secara tak lansung rasa marah dah kurang, betol tak???

    ReplyDelete
  12. hehehe.. best topik ko ni. Aku pun dah biasa dgn panggilan Yang n saya awak. So kt mn2 pun klu nk panggil hubby aku mmg Yang la yg aku panggil. Dpn customer pun selamba jer.. dh itu realitinya watpe nk sorok. Nsb baik dlm family adik beradik yg lain pun panggil hubby n wife dorang Sayang @ Yang. So, xdelah janggal dlm family ktrg. hehehe

    ReplyDelete
  13. Mcm ila asben mmg panggil 'B' dr bercintun sampai la ni tp ritu asben panggil ila 'B' kat depan Aqil,pastu jap g Aqil panggil 'B' gak kat mama dier..Kes naya neh..hehe so skrg kalo dpn anak asben akan panggil mama,kalo kitaorg bedua br 'B' kalo tak nanti Aqil suka nk ikut :)..Mujur Aniq br setaun lebey x pandai ckp sgt,kalo tak mesti ikut gak..

    ReplyDelete
  14. masa kawan: saya awak..
    masa cintun2: abang & ayang
    masa tunang: abang, sayang

    masa kahwin: ain panggil dia abang, dia panggil ain sayang @yang... tapi, dia bahasakan dia abang. ain pulak akan bahasakan diri sbg owang.. depan orang dia jadi abesam.. heheh

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi