Wednesday 17 March 2010

Kenduri Kahwen Di Tanjong Karang


ahad yang lalu turn umah mak aku - sri kundang
jadi memang dah plan nak ikut mak pergi kenduri kahwen di Tanjong Karang
perjalanan aku rasa macam jauh sangat
terpikir macam mana la
mak mertua lini boleh shopping di tanjong karang time
raya nak dekat
sebab barang2 di tanjong karang lebih murah kalau dibandingkan tempat lain


kami sampai pukol 1 lebih
memang sesuai sangat la masa kedatangan kami
pengantin pun baru jea selepas makan mengadap
jadi kami tetamu yang jauh di minta makan sahaja di meja beradap
malu plak ialah semua memandang kami

kenduri kahwen yang kami datang
adalah family Jawa Tanjong Karang
yang menu yang dihidangkan memang kena sangat la
dengan selera sayang [suami aku orang Jawa]


makan memang banyak la
sebab lauk2 dia semuanya sedap2 sangat


umairah suka sangat makan telor kenduri kahwen
kalau dapat sebijik tu memang habis pada dia seorang sahaja la
tu comot dengan telor kuning la tu
kentut busuk la nanti :p



di kenduri nie ada ice cream
masing2 mmg tak lepaskn peluang jilat ice cream
umairah paling suka sebab dapat pegang ice cream sendiri
pas makan ice cream
baju toksah cakap la
kotor tak ingat dunia
nasib baik la bawak baju spare



aku bersama dengan mak



lini yang non stop makan
tu yang badan makin di pam2


1st time aku makan ................. pulut hitam [tak ingat apa nama dia]
memang sedap gila
aku makan sampai 3 bungkus benda nie
masih teringat2 sampai skang nie rasa dia


pastu kan ada 1 lauk yang korang takkan jumpa di tempat lain
lauk setahun
hehehehhehe korang pernah dengar tak
lauk tu penuh dengan halia
masa aku amik lauk tu yang halia tu aku ingat sosej
sebab bentuk dan colour halia tu sebijik macam sosej
bila mak tengok pinggan aku penuh dengan halia
terus mak tegur
makan halia jea ke
terus aku cakap..bukan sosej ker..
terus kena bantai gelak


pastu baru la aku tahu kena makan kepingan yang lain
bila masuk dalam mulut mmg sedap
bentuk potongan dan bentuk macam perut lembu
korang makan tak?
tapi bila dah abis kunyah
mak tanya tahu tak aku makan apa tu
aku cakap la perut lembu
terus mak aku cakap
tu kulit lembu
hahhhhhh amik ko kulit lembu pun boleh dimasaknya
kalau sebelum makan mak cakap confirm aku taknak rasa
tapi dah tahu lepas makan..rasanya memang sedap
tapi tak lalu la plak nak makan lagi sebab dah tahu kulit lembu kan
korang pernah makan ker??


semua boleh di makan kan
kretif betul la orang jawa dalam bab memasak nie


tema wedding nie silver dan hitam
memang cantik



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

11 comments:

  1. ek eh.. mana gambar pengantinnya? ena.. kalau ain pun laaaa tak de mananya nak makan kulit lembu kalau dah tahu.. hahahah.. kalau tak tahu tak pe..

    ReplyDelete
  2. ain - malas nak amik gambar pengantin
    baik amik muka sendiri hehehehhehehehe
    pastu hari isnin cirit birit laki bini sbb lauk tu pedas tak ingat la

    ReplyDelete
  3. ena,

    lauk tu namenyer sambal tahun... bukan halia ena.. tapi lengkuas... kalo orang jawa, sambal tahun ni, memang dibuat letak terlampau banyak lengkuas... & biasanya bile makan, lengkuas tu tak diambil.. ambil isinya aje...

    selain daripada kulit lembu, ade jugak sambal tahun ni letak perut lembu, kerang pon ade...

    motifnyer sambal tu dipanggil sambal tahun, sebab kebiasaannye isi sambal itu akan di topup dengan isi lain, tp, kuahnyer tetap same...

    sambal tu makin sedap if makin lame di perangatkan...

    memang superrrrrbb!!!! heavennyer...

    ***MAK!!! NAK SAMBAUL TAHUN SATU!!!** (request ini khas untuk makcik hubby yang kitorang panggil mak... sambal tahun die terbaeeeeeeek dari ladang)

    ReplyDelete
  4. Banyaknye spesis lauk jawa yang sedap yang den tak tau...mesti best kan MAKAN...hehehee

    ReplyDelete
  5. pss: umairah cam aqil jugak.suke telur rebus.
    kentut busuk,berak pun busuk!!
    wekk!!

    ReplyDelete
  6. ha...yg akak makan 3 kali tu dipanggil tapai pulut...umah saya lg 20 minit dr tgkarang...kt sini pun ramai yg jawa,tp sayer kureng sikit makanan jawa ni,lg2 nasi ambeng....kulit lembu memang tak penah la saya telan..shoping kt sgbesar lg murah2 dr tgkarang...ajak sdara mara raya ni turun ke sgbesar....

    ReplyDelete
  7. Uwaaa...what "kulit lembu"!!!! Nooooooo!

    P/s: Umairah jgn lak nanti "aim" kat sapa2 tau bila nak kentut pas mkn telur tu...hi hi :D

    ReplyDelete
  8. ALAHAIIII...SAMPAI COMOT TUEEE UMAIRAH MAMAM..HIKSS

    ReplyDelete
  9. yer
    den org jawa
    mmg betoi kata ita tuu
    sambal tu mmg sgt sedap

    ReplyDelete
  10. tu namanya tapai la sayang... laok tu kita panggil sambal tawon 9tahun) walopon rupa bentuk dia bukan macam sambal tapi tetap panggil sambal sebab dia boleh tahan lama. dan ye..memang guna kulit lembu masak laok tu! hahahhaa... best kan?

    ReplyDelete
  11. ala kenapa takdek gambarrrrrrr

    tak penah jumpeeee

    ReplyDelete

Thank you and Come Again...
Love you all mmuahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Zarena Heeney 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi